• vampyria2

Ska dottern behålla byxorna eller ska hon lämna tillbaka dem till kompisen?

Min dotter lånade ett par byxor av en kompis som kostade 1200 kr, ena sömnen gick upp och kompisen ville att dottern skulle betala för att par nya byxor.
    Jag var väl inte allt för glad för det men tyckte att det var onödigt att tjafsa om saken och betalade för byxorna.

Nu kommer kompisen och vill dessutom ha tillbaka byxorna, jag har lagat sömmen och tycker att efter som vi har betalat för dem så är de min dotters nu, tänker jag fel här eller?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska dottern behålla byxorna eller ska hon lämna tillbaka dem till kompisen?
  • Coyote

Nej, har ni betalat för byxorna är de era. Ska hon ha tillbaka dem ska ni ha tillbaka pengarna.

• Morcheeba

Självklart ska ni behålla dem. Ni har betalt för dem och gjort rätt för er. 

• SoStylish

Exakt. Ni har ju betalat för att hon ska kunna köpa ett par nya byxor istället för dessa som gick sönder.

• vampyria2

Vad skönt att höra, för mig är det så självklart att vi ska det men jag vet ju att ibland snöar man in på att man har rätt fast andra ser på det på helt andra sätt.
    Tråkigt bara att vännen tycker att det är värt att bråka om när hon redan har fått pengar för det som hänt Obestämd

• Sommarfjäril

Men, jag fattar nog inte riktigt. Menade din dotters kompis att hon skulle ha både pengar till nya byxor OCH få tillbaka de lagade byxorna?! I så fall låter det ju mer än lovligt fräckt. Klart att det är din dotter som behåller byxorna som DU lagat eftersom kompisen fått ersättning för dessa.

• Parcae

Självklart ska dottern behålla byxorna. Vännen ska väl inte tjäna på att byxorna råkade gå sönder.

• SoStylish

Isåfall kan du ju ge vännen de lagade byxorna och kräva att hon ger din dotter de nya byxorna istället om de som gick sönder plötsligt passar att ta tillbaka nu!

• 010306

Ni har ju betalat för dem så det är din dotters :o annars får väll kompisen köpa tillbaka dem med er om din dotter går med de

• AnnaBr

Du kan ju saga till kompisen att hon kan fa tillbaka byxorna, men lagningen kostar 1200 spann Flört

• Sommarfjäril
    AnnaBr skrev 2012-08-27 14:52:41 följande:
    Du kan ju saga till kompisen att hon kan fa tillbaka byxorna, men lagningen kostar 1200 spann Flört
Svar på tråden Ska dottern behålla byxorna eller ska hon lämna tillbaka dem till kompisen?