• Carpe

Hur lång tid tar det egentligen????

Nu är det en månad sen vi flyttade in i huset lite drygt. Grannen spikar och sågar på sin altan 5 dagar i veckan, heela dagarna. jag står inte ut! kan inte vädra eller vara i trädgården för hans bankande. när jag idag vänligt frågar hur mycket han har kvar så är han otrevlig mot mig och helt oförstående att hans bankande stör....det är inte så konstigt med tanke på att han har hörselkåpor på sig. jag har semester och har precis haft ett stressanfall och behöver vila, lugn och ro. omöjligt. jag har ett par hörselkåpor som jag använder men eftersom jag gärna vill se på tv eller lyssna på musik så kan jag ju inte använda dom då.

Ni får gärna tycka att jag är trångsynt men jag tycker att jag ska kunna vara i trädgården och vädra utan att behöva få stressanfall hela tiden.

om det är sol så spikar han på sin altan, om det regnar så står han och sågar upp plankor i sitt garage. vi andra måste få lugn och ro!!! jag vet inte hur jag ska tackla detta mer, det är ren terror.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-27 15:30
    5 dagar i veckan är inte exkat, det är nog så mycket om man slår ut det på en jämn linje. vissa veckor 7 dagar, andra 3.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-27 20:40
    jag har nu bett moderator att ta bor4t denna tråd, därför att folk här inte förstår att jag är funktionsnedsatt, jag ser inte verkligheten som en "normal" person gör. jag får påhopp efter påhopp i denna tråd. hur som helst så känns det inte ok att spy galla över en person som ni har gjort här. ok ni tycker inte som jag. fine då vet jag.

jag har flera funktionsnedsättningar som ni inte tar hänsyn till. jag har skrivit att jag BLAND ANNAT har adhd det tyder på att jag har fler. ni förklarar inte vänligt utan hoppar på mig. jag vill gärna lära mig, men det känns inte ok när man inte kan förklara utan att kasta en massa skit på mig. jag är född med mina funktionshinder, jag kan inte göra något åt dem, jag lär mig gärna om du förklarar vänligt.

• Svar på tråden Hur lång tid tar det egentligen????
  • Vickan I

Haha var det inte du som hade en annan tråd om detta tidigare? Han borde ju vara klar snart. Måste vara en stor altan! Tyvärr är det bara att stå ut. Finns ju ingen lag som säger att han inte får bygga klart sin altan.

• Carpe
    Vickan I skrev 2012-08-27 15:35:00 följande:
    Haha var det inte du som hade en annan tråd om detta tidigare? Han borde ju vara klar snart. Måste vara en stor altan! Tyvärr är det bara att stå ut. Finns ju ingen lag som säger att han inte får bygga klart sin altan.
    ja det var jag. och skratta du men har du haft ett stressanfall nån gång? han snäste åt mig att han inte kunde svara på när han var klar.
  • Carpe
    enligt gällande regelverk så skulle jag kunna starta rejvparty klockan sju på en helg, men gör jag det..nä.. vet du varför. HÄNSYN.
  • Carpe
    nu vet jag inget om din psykiska hälsa eller välmående, men jag är uppfostrad så att man inte skrattar åt folk som behöver hälp att lösa ett problem. man hjälper dem, och stöttar. om du inte har haft stressanfall eller utbrändhet tycker jag du ska vara tyst. "har man inget trevligt och säga kan man vara tyst", sa en figur i bambi. så klokt sagt.
  • La Lola

Alltså...bor man i ett villaområde så kommer det ju ljud från grannarna.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Vickan I

Skrattade åt att altanen inte var klar, inte åt ditt stressanfall. Men av att läsa dina hetsiga inlägg så låter det som att ett nytt anfall är nära, så tagga ner.

• Carpe
    Vickan I skrev 2012-08-27 15:45:41 följande:
    Skrattade åt att altanen inte var klar, inte åt ditt stressanfall. Men av att läsa dina hetsiga inlägg så låter det som att ett nytt anfall är nära, så tagga ner.
    ja eftersom jag har adhd så är jag känslig för stress ja.
  • Carpe
    La Lola skrev 2012-08-27 15:44:52 följande:
    Alltså...bor man i ett villaområde så kommer det ju ljud från grannarna.....
    ja barn som skriker, folk som klipper gräset osv stör mig inte, men bankandet som håller på dag ut och dag in....man måste få ha lugn och ro också. var ju därför bland annat som vi flyttade hit för att få lugn och ro.
  • Kjell2

Man får inte störa hur som helst och när som helst. Vill du ha stopp på det får du vända dig till komunen eller polis.

• Carpe
    Kjell2 skrev 2012-08-27 15:48:02 följande:

Man får inte störa hur som helst och när som helst. Vill du ha stopp på det får du vända dig till komunen eller polis.

enligt våra ordningsregler i vår förening så får man låta 8-23 (eller om det är 7-23?) varje dag. men jag tycker inte att det kan vara tillåtet att hålla på så mycket som han gör. sen dessutom att han är otrevlig när man vänligt frågar...nä... tur för honom att det inte är hans kattskrälle som går omkring på vår tomt.(vad nu det äckliga kattskrället ska på vår tomt och göra förstår jag inte), vi jagar bort den, t o m framför ägarna men dom gör ingenting. OK, men då kan dom betala min allergimedicin, adrenalinspruta etc.
Svar på tråden Hur lång tid tar det egentligen????