Hur lång tid tar det egentligen????
Nu är det en månad sen vi flyttade in i huset lite drygt. Grannen spikar och sågar på sin altan 5 dagar i veckan, heela dagarna. jag står inte ut! kan inte vädra eller vara i trädgården för hans bankande. när jag idag vänligt frågar hur mycket han har kvar så är han otrevlig mot mig och helt oförstående att hans bankande stör....det är inte så konstigt med tanke på att han har hörselkåpor på sig. jag har semester och har precis haft ett stressanfall och behöver vila, lugn och ro. omöjligt. jag har ett par hörselkåpor som jag använder men eftersom jag gärna vill se på tv eller lyssna på musik så kan jag ju inte använda dom då.
Ni får gärna tycka att jag är trångsynt men jag tycker att jag ska kunna vara i trädgården och vädra utan att behöva få stressanfall hela tiden.
om det är sol så spikar han på sin altan, om det regnar så står han och sågar upp plankor i sitt garage. vi andra måste få lugn och ro!!! jag vet inte hur jag ska tackla detta mer, det är ren terror.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-27 15:30
5 dagar i veckan är inte exkat, det är nog så mycket om man slår ut det på en jämn linje. vissa veckor 7 dagar, andra 3.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-27 20:40
jag har nu bett moderator att ta bor4t denna tråd, därför att folk här inte förstår att jag är funktionsnedsatt, jag ser inte verkligheten som en "normal" person gör. jag får påhopp efter påhopp i denna tråd. hur som helst så känns det inte ok att spy galla över en person som ni har gjort här. ok ni tycker inte som jag. fine då vet jag.
jag har flera funktionsnedsättningar som ni inte tar hänsyn till. jag har skrivit att jag BLAND ANNAT har adhd det tyder på att jag har fler. ni förklarar inte vänligt utan hoppar på mig. jag vill gärna lära mig, men det känns inte ok när man inte kan förklara utan att kasta en massa skit på mig. jag är född med mina funktionshinder, jag kan inte göra något åt dem, jag lär mig gärna om du förklarar vänligt.