• anok

Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig

Hon kanske vill ha närhet utan krav. Kravet kan ju vara väldigt avtändande. Måste massagen vara just en helkroppsmassage och måste den vara kopplad till sex?

Massera henne utan någon förväntning och se vad som händer. Och prata med henne om dina känslor vid ett annat tillfälle, utan att anklaga.

Säg att du blir ledsen och sårad av situationen. Fattar hon inte första gången, så berätta det om och om igen tills hon förstår. 

• anok
    Anonym (Dissad) skrev 2012-08-28 07:42:34 följande:
    Tack för svar.

Jo, det var precis så jag vill att det skulle bli. Massage utan leda vidare. Läs mitt svar #3. Hon vet väldigt tydligt att jag inte förväntar mig sex direkt. Jag själv vill "bara" ha närheten. Det är den stora saknaden.

Jag sa vid ett tillfälle att "detta är ett bra sätt att såra mig, göra mig tveksam, ledsen och ibland arg". Hon svarade med sina slingrade svar...  "meeen, datorn tar så mycket tid" eller "du var så konstig i fm"  och liknande.
    Hmm, men då tycker jag att du ska komma med följdfrågor på hennes påstående. Så som: "Vad menar du exakt med att jag var konstig i förmiddags. Var det något särskilt jag gjorde?". 

Vem är det som sitter vid datorn? Du eller hon? 15 minuter utan dator borde hon ju klara av. Eller så masserar du henne medan hon sitter där.

Fast egentligen krävs det nog att ni pratar ut om detta. Det låter ju som om något inte riktigt är som det ska från hennes sida. Säg det till henne, att du märker att hon inte verkar vilja investera i ert förhållande, och vart hon tror att det ska sluta då ni inte längre har någon närhet som binder er samman. Förklara hur du känner och ställ de ultimatum som du klarar att följa upp.

Så hade jag nog gjort i varje fall! 
Svar på tråden Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig