Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Hon offentliggör mina barn mot min vilja!

Vänd dig till datainspektionen. Publicering på internet går under PUL, men huruvida det personen gör är lagligt eller inte beror lite på hur bilder och personuppgifter läggs fram.

• Flickan och kråkan
    skogsvitter skrev 2012-08-28 09:15:35 följande:
    Låter som att detta eg handlar om något annat. Du känner att hon har tagit din familj ifrån dig, helt förståeligt. Men det kanske går att prata om detta utifrån vad det egentligen handlar om då istället för att "gå runt" ämnet genom att klanka ner på hennes bloggande? Jag tycker att ni borde kunna vara så pass vuxna att ni sätter er ner allihopa och tar tag i detta missnöje. Det är naturligtvis inte ok att hon tar ifrån dig allt som rör de barn som faktiskt är dina men du kommer ju aldrig få en lösning på detta om du inte tar tag i roten till problemet.
    ???

Nu är jag inte TS, men var i TS inläser du allt detta? Jag skulle själv aldrig lägga ut vare sig en massa bilder eller annan information kring mina barn på nätet. Jag tycker generellt att det är rätt osmakligt. Varför måste TS vara svartsjuk eller ha något annat problem med det hela än det hon skriver?
  • Flickan och kråkan

Om jag inte missuppfattat det hela så ger PUL inget skydd emot publicering av bild så länge det inte för personen i fråga är kränkande. Det samma gäller publicering av personuppgifter.

I TS fall hade jag nog ändå vänt mig till datainspektionen för att verkligen få klart för mig vad som gäller. Man säger ju att särskilt försiktighet gäller just kring barn.

Svar på tråden Hon offentliggör mina barn mot min vilja!