Inlägg från: Regnig måndag |Visa alla inlägg
  • Regnig måndag

Troll?!?

FruNaftra skrev 2012-08-28 22:04:57 följande:
    Jag är så sjukt trött på trolltrådar. Det som var deoppen var nog incesttråden. Så jävla fult att sitta och driva med folk på det här viset. Vissa lade ner mycket möda och tid för att stötta TS och dela med sig av sina egna livsöden som har sina likheter med TS. Till ingen nytta alls. Ett jävla hån är det var det är. Urs!

Tyvärr tror jag att många kan roa sig med en sådan sysselsättning bara de är tillräckligt uttråkade. Det finns ju ganska uppenbara tabu ämnen som incest, tidelag, våldtäkt, misshandel osv och dessa sugen åt sig läsare på nolltid
    Jag såg aldrig tråden och har inte hängt med i andra diskussioner (om det nu finns) men jag uppfattar det som att TS uppmanat andra att berätta om sina öden, korrekt uppfattat?

Jag brukar alltid varna när jag ser sånt därför att jag tror inte att det är ett troll i den bemärkelsen man menar med troll (någon som vill skapa oreda) utan att någon faktiskt tänder på att läsa om övergrepp. Alltså liknande det aktiva pedofiler gör, fotar övergreppen för att kunna återuppleva händelsen.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    Maskrosbarn skrev 2012-08-28 23:07:45 följande:
    Du menar alltså att om man lägger upp en tråd där man berättar om dina erfarenheter. Vilket jag har en tråd om...
    Där jag bara vill veta hur man går vidare...(inte att nån ska dela sina "intima" detaljer om sina) utan bara vill veta hur dom gjort för att gå vidare i livet. Att du uppfattar detta som att jag tänder på det??

Hoppas jag missuppfattat dig....för det är verkligen inte min mening när jag berättar.
    Jag försöker bara bearbeta och vill inte att min familj ska veta...så därför sökte jag stöd här på FL.
    Har jag gjort fel då? Vill bara veta så jag aldrig skriver nåt igen...för det är det sista jag vill.

Sen om ts från helgen...jag tvekade, men valde att tro på henne...men hon visade sig vara troll.
    Tyvärr tror jag att du anonym nu kan vara samme person...som vill föra historien vidare...fast i andra trådar.
    Lägg ner och lita på att FL har gjort ett korrekt beslut.  
    Nej inte alls utan det förekommer med jämna mellanrum trådar där TS mer eller mindre ber om att andra ska dela med sig av sina erfarenheter. Signifikant är att TS alltid är rätt torftig och svarar mycket fåordigt om alls.

Förstår du vad jag syftar på?

Alltså, det skiljer rätt rejält åt en tråd där någon försöker bearbeta tillsammans med andra och det som jag syftar på och det jag trodde allt handlade om. Just för att det är så viktigt att kunna bearbeta så brukar jag skriva tydliga varningar när det handlar om det här. Jag har även anmält dem och de tas alltid bort så jag kan inte länka heller.
  • Regnig måndag
    Maskrosbarn skrev 2012-08-28 23:48:12 följande:

Jag förstår..har också sett sådana exempel. Blev bara orolig och ville försäkra mig om att inte mina trådar ses på samma sätt.
    Nu har jag inte sett just dina trådar men jag är helt säker på att jag skulle uppleva dem som äkta, du ger ju av dig själv, framförallt dina tankar. Jag tror knappast att du ställer krassa frågor som "vad kände du när h*n gjorde det" utan du resonerar i stort och smått?

Alltså, det är inte sådär jättevanligt men vad vet jag? Jag letar ju inte efter dem precis utan jag upptäcker dem mest av en slump, precis som att jag snubblade in i den här tråden.
  • Regnig måndag
    Maskrosbarn skrev 2012-08-29 00:10:19 följande:

Länkar till mina trådar finns i inlägg 90 här.(försöker citera) om du vill kolla. Nej, jag är inte på nått sätt intresserad av att veta sånt...skulle aldrig få för mig att fråga och skulle nog känna mig obekväm om någon började så...antingen fråga mig eller andra i tråden. För det är inte det de handlar om, utan man delar bara hemska erfarenheter och kan ge varan tips och stöd inför framtidens alla möjliga svårigheter i livet.
    Tack, det missade jag helt. Det är ju som du säger en helt annan sak, går ju inte ens att jämföra.
    Däremot har jag sett att folk går på det här, i de trådar jag syftade på, och det gör mig så arg, att inget är heligt.
Svar på tråden Troll?!?