Inlägg från: Bradbury |Visa alla inlägg
  • Bradbury

Troll?!?

Hej! Jag var en av dem som trodde på och stöttade den TS som skrev två trådar om hur hon blivit utnyttjad av sin far. Ångrar mig inte ett dugg, hellre stöttar jag (eller struntar i att svara) än att riskera att göra någon illa genom att tvivla. Funderar nu mycket på TS och hur han/hon egentligen mår. Söker man den typen av bisarra uppmärksamhet kan man knappast må så bra eller? För inte ser man väl det som ett skämt när det går så långt? Och hur vet moderatorerna vad som är sant och inte?

• Svar på tråden Troll?!?
  • Bradbury

Men hur kan det gå till?! Hur avgör moderatorerna vad som är på riktigt vs påhittat?

• Bradbury

Hemliga redskap?!?
    Men herregud! Jag vill verkligen veta hur dom avgör det...
    Några ifrågasatte TS för att hon/han gav motstridiga uppgifter. Men saker behöver väl inte vara osanna för det? Ibland glömmer man eller snurrar till det, kanske i synnerhet om man pratar om något som är jobbigt...

• Bradbury

Vad bra att du inte svarade! Fattar inte alls behovet vissa tycks ha av att "ertappa" en TS med att hitta på.

• Bradbury

Men man KAN ju inte misstänka hela tiden?! Vad är då poängen med forumet?

• Bradbury

Jo, visst vet de väl säkert mer men VAD vet de? Vad går dom på när dom avslöjar? Användarens personuppgifter eller vad liksom? Vore bra om ngn moderator kunde svara.

• Bradbury
    astro skrev 2012-08-28 11:17:17 följande:
    Tycker jag också.

Fast samtidigt händer det helt otroliga saker ibland och det vore ju trist om den drabbade inte alls kunde bli trodd då.

T ex har jag sett någonstans att runt sjuttio graviditeter årligen (världen över) uppstår "utan anledning" d v s utan att säd avsiktligt placerats i slidan (detta inkluderar naturligtvis inte spruckna kondomer och annat vardagligt). Det är ju ändå rätt många fastän det är en väldigt osannolik händelse.

håller med!

Och visst, jag kan också bli förbannad på en TS som hittar på hemskheter. Men någonstans känner jag att en sådan människa kan väl inte må särskilt bra? Man är väl inte helt frisk om man, sida upp och sida ner, "skojar" om att man blivit utsatt för incest? 
  • Bradbury

Men du Jelly, varför skrek du egentligen troll? Varför inte bara nöja sig med att anmäla tråden och låta moderatorerna sköta det? Du kan ju faktiskt inte med 100% säkerhet veta att tråden är falsk. Dessutom gjorde du och alla andra som ropade troll många (inklusive mig) upprörda som tusan. Jag var uppriktigt oroad över att TS skulle må dåligt av att bli misstrodd. Har själv lidit svårt av det. Och jag bryr mig inte om att det var lögn, miljarder gånger om att jag stöttar (eller håller käft) en falsk TS än ropar LÖGNARE.
    Så frågan är ju ad du får ut av det? Känner du dig duktig på något vis eller?

• Bradbury

Är det sant?! Vad sa polisen då? Vad var det för bilder och film? Har du vidare kontakt med flickan?

• Bradbury

Jag upplevde inte heller att TS i tråd ett var osammanhängande... Jag hade då aldrig vågat (eller känt något behov av att) ropa troll om henne.

• Bradbury

Du har inte gjort fel maskros. Tycker aldrig man ska låta trollkarlar påverka en i negativ riktning och göra så att man räds att skriva. (Jag delar förövrigt dina upplevelser, men har inte sett din tråd.)

• Bradbury
    mymy skrev 2012-08-29 13:49:04 följande:
    Jag stöttar hellre än att inte göra det. Att personen sen "drev" med oss andra gör ju denna person rent patetiskt. Men jag stöttar hellre som sagt, än börjar misstänka personen för "troll" för OM det hade varit sant så var det ju så hemsk. Vi som varit med om det förstår precis känslan, hopplösheten, hjälplösheten osv.

Kram till dig! Jag tycker du är fantastisk!
    Maskrosbarn skrev 2012-08-29 14:04:59 följande:
    Jag vet att folk är olika, och reagerar på olika sätt...ingen kan säga var som är rätt eller fel.

Som tex, när nån närstående dör. 
    Du kan gråta och vara helt utom dig.
    Du kan var helt tyst och inget säga alls.
    Du kan låtsas som att allt är som vanligt (för att det är för jobbigt)
    Du kan bli så fruktansvärt arg.

Ingen av dessa(finns fler) är rätt eller fel sätt att reagera, betyder inte att man inte sörjer
    och är jätteledsen bara för att man kanske inte visar det.

Men när jag läser trådar här(som hon i helgen) där hon ena stunden låter....(överdriver nu)

-buhuhu, det är så synd om mig, vad ska man göra? Kan ni hjälpa mig? Vem ska man ringa?

Och andra stunden, när man får råd, tips, stöd...ja allt man bett om...låter...

- Nej, men det är jättebra med mig, jag klarar mig, är inte så farligt egentligen. hihi...=)
    (speciellt med sina smilisar efteråt) 

För att sen vilja ha sympati igen, men när hon får det så då behövs det inte...hon har det jättebra med sin snälla pappa...han är bara lite full ibland.

Då börjar man undra...självklart. 

Som sagt, man kan reagera väldigt olika...men ibland finns det nån måtta. 
    Så känner jag iaf...

Men vet man något om hur människor fungerar tycker man inte det är särskilt konstigt. 
    En människa som blir utnyttjad av den enda i världen som hon litar på agerar inte alltid helt logiskt. 
    Ett barn älskar sin förälder oavsett hur hemskt det blir behandlat. Att TS därför börjar förmiska det som skett då folk uttrycker sin förskräckelse å hennes vägnar är inte det minsta underligt, det är tvärtom snarare en ganska normal reaktion. 

• Bradbury

Klokt uttryckt Millicent!
    Och jag håller med dig maskros och tycker det var bra att du inte ropade troll och försökte hjälpa.

Svar på tråden Troll?!?