• Elliot0300

Vilken/vilka vinterjackor ska man köpa i år? (ej barn)

Hejsan!

Min gamla vinterjacka är helt enkelt alldeles för sliten för att kunna användas i år igen och behöver därför tips och råd om vilken vinterjacka jag bör satsa på i år!

Arbetar i förskolan och kommer därför vara ute mycket. Funderar dock på att köpa en extra jacka som jag bara har på jobbet, vad tror ni?

Nåväl, skicka gärna länkar på jackor som är sköna, inte ALLTFÖR dyra och självklart snygga också!  
    Har väl en förkärlek för parkas-varianter men alla sorters modeller och färger mottages tacksamt!

• Svar på tråden Vilken/vilka vinterjackor ska man köpa i år? (ej barn)
  • FruOMor

Canada goose! Slitstarkt material och varma i sköna för ute lekar i vinter

• Elliot0300
    FruOMor skrev 2012-08-28 11:18:11 följande:
    Canada goose! Slitstarkt material och varma i sköna för ute lekar i vinter
    Tackar för tipset men har fått för mig att de är rätt stora? Är de smidiga trots detta?
  • beccagranen

Om du inte vill ha en allt för dyr så ska du nog inte sikta på en CG... dom ligger väl på drygt 5000-7000kr. Tycker själv att CG är lite för varm (bor i vg regionen)  har vart bra när vi hade hemske vintrar. Själv kör jag på en didriksson parakas, precis lagom varm, bra kvalité och humant pris ( kan fås från 700-1500kr).

• Roland 600

Köp inte en allför tjock, det är inte kallt alla dagar ens på vintern. Kör en som du kan reglera värmen med.
    Lager på lager är oslagbart
    Ull och fleece samt en medeltjock jacka fungerar fint.
    Luftlagret mellan plaggen isolerar oxå.

• Roland 600

Dun funkar inte bra blöta dagar. Primaloft i stoppningen är bättre allround fyllning .

• Elliot0300

Bor dessutom i skåne, brukar ju oftast vara ganska milda vintrar här. kan tänka mig lägga max 3000kr ungefär, men gärna mindre ;)

Svar på tråden Vilken/vilka vinterjackor ska man köpa i år? (ej barn)