Inlägg från: Hallonpajen |Visa alla inlägg
  • Hallonpajen

Regn- och vinterkläder UTAN hängslen till utedagis - VAR?!

Min son har precis börjat på ny avdelning som är ett "halvt" utedagis. De vill att man inte ska ha regnkläder med hängslen och inte heller overall utan byxor + jacka - för att barnen ska kunna gå på toaletten själva.

Men jag hittar knappt några regn- eller vinterkläder utan hängslen!! Tycker jag har letat överallt, och åtminstone de "kända" märkena har hängslen på byxorna. Finns det någon annan förälder här som har samma "problem" och kan tipsa om märken/köpställen?

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Svar på tråden Regn- och vinterkläder UTAN hängslen till utedagis - VAR?!
  • Hallonpajen

Strl 110/116

Echo: det stämmer kanske! Har inte tittat så noga, men det låter som om jag får göra det :)

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Hallonpajen

Kivik: Jag håller med dig, overall är ju det allra bästa när man är ute mycket och aktiva 4-5 åringar älskar ju att rulla sig i snö och bada i vattenpölar (iaf min son :)) så jag tycker oxå det verkar opraktiskt med tvådelat och glipor...

Ska genast undersöka vinterbyxor lite närmre, går de flesta hängslen att ta av är det ju inga problem!

Everest - det är Stadium va? Var inne där och kikade men hittade bara hängslebyxor på regnkläderna. Abeko ska jag oxå kolla. Tack för tips!

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Hallonpajen

BelindaL: Hur länge tycker du skalbyxorna räcker värmemässigt? Har ett par ofodrade från PoP men tänkte att de kanske inte funkar så bra när det är riktigt kallt ute. Vindfleece + skaljacka har vi redan från PoP oxå men jag tänkte att det kanske behövs en fodrad jacka...eller så gör det kanske inte det! Bor i Skåne men här kan bli så jäkla kallt för det blåser som attan och vi bor vid havet dessutom

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Hallonpajen

Roligt att det är så många som tycker overall är bäst - det gör verkligen jag oxå! Ska prata med personalen idag och fråga om det verkligen är ett måste med tvådelat under vintern. Blev lite putt då jag fick höra det eftersom jag är en reashoppare och har en finfin overall hängandes inför vintern... :)

Tack iaf för alla tips - ska kolla Everest, Abeko, PoP och KappAhl!

Adam 2008 ~ BF 6/10
Svar på tråden Regn- och vinterkläder UTAN hängslen till utedagis - VAR?!