• kokosbulle

Patienthotellet i Umeå?!

Det är så att jag ska förlösas på Umeå sjukhus pga komplikationer, när jag var där sist på möte så sa dem att vi skulle bo på patienthotellet under tiden, alltså innan förlossningen kommer igång. Jag gick då in och googlade på patienthotell+umeå och kom in på Hotell björken.

Min fråga är, är det det som är patienthotellet dom syftar på, och stämmer det att det kostar 1350:- per natt?! Finns där trådlöst internet?

Skulle vara oerhört tacksam för svar :) 

• Svar på tråden Patienthotellet i Umeå?!
  • Natie

Japp det är björken. Hör av dig till Björken/BB/förlossningen/specmödravården i Umeå och fråga om allt de där. Då får du de bästa svaren :)

Vem fan är måtta och varför ska jag dricka me honom?
  • cloudberry79

Som inlagd patient och förälder betalar du inte hotellkostnaden. Hotellet är jättefint och maten är utmärkt, köp matkuponger om du får det! Vi bodde på Björken ett par veckor när vi fick sonen prematurt. Lycka till med förlossningen och bebin!

Sur, grinig och på smällen.
  • kokosbulle
    cloudberry79 skrev 2012-08-28 13:54:09 följande:
    Som inlagd patient och förälder betalar du inte hotellkostnaden. Hotellet är jättefint och maten är utmärkt, köp matkuponger om du får det! Vi bodde på Björken ett par veckor när vi fick sonen prematurt. Lycka till med förlossningen och bebin!
    Puh!  1350:- per natt känns ju annars inte så kul att betala när man är ditkallad, Tack så mycket för svaret, nu kan jag andas lite :)
  • EEJ

80 kr per dygn/ pers var det enda vi betalade när min dotter föddes prematur. Det var kostnaden för frukost, lunch, middag och kvällsfika. Rätt kurs tycker jag! Kolla upp vilka försäkringar du har, du kanske har rätt till dagersättning?!

Svar på tråden Patienthotellet i Umeå?!