Inlägg från: isadora81 |Visa alla inlägg
  • isadora81

Släpper även omogna ägg? Hjälp mig att förstå... (9 mm dag 12, stegring dag 13 - PCOS)

Jag har också pco och ägglossningstest är rätt svårt. Jag har ofta nästan positiva test hela cykeln igenom. Jag rekomenderar dig att börja tempa i stället. Då kommer du att se på temphöjniongen om ägglossningen har inträffat.

• isadora81
    Elle77 skrev 2012-08-28 19:21:57 följande:
    Håller helt med och jag har tempat ett tag nu, men fick liksom inte ihop detta att gyn såg en liten follikel igår och idag har jag både rejäl stegring på ÄL-test och massa ägglossningssmärta... Jag får väl se vad tempen säger om några dagar. :)

Känns som min kropp beter sig olika nästan varje månad, både före och efter ÄL...

Det gör verkligen min kropp också. Vissa gånger har jag mycket ägglossningssmärtor andra gånger känner jag ingenting. Vissa gånger har jag positiva test i flera dagar vissa gånger bara en dag. Vissa gånger ömmar brösten andra inte. De flesta gånger brukar brösten ömma direkt när ägget lossnar men förra cykeln började de ömma fyra dagar innan ägglossning. Så det är verkligen ingen logik alls. :)
Svar på tråden Släpper även omogna ägg? Hjälp mig att förstå... (9 mm dag 12, stegring dag 13 - PCOS)