Varför börjar man knarka?
Anonym (varför) skrev 2012-08-28 15:21:09 följande:
Jag undrar varför man börjar knarka har flera vänner som knarkat innan. Men jag vet inte varför... Den ena påstod att han t.o.m fick knarka för sina föräldrar för de ansåg att han skulle prova sig fram. Men jag tycker det lät konstigt...Ja en del är helt enkelt självdestruktiva, en del anser att det inte är farligare än att dricka alkohol och kanske börjar med hasch, blir fast och testar tyngre grejer, Mia Törnbloms önskan om att bli smal var starkare än hennes motvilja mot droger när hon var i övre tonåren så hon började med bantningstabletter som innehöll amfetamin när hon var i Spanien, andra vill bara testa för testandets skull och en del blir fast på en gång av ruset. Någon kanske mår dåligt så denna tar till droger för att orka med livet. Amfetamin har tyvärr en bra effekt på personer som har ADHD, amfetaminet har något i sig som gör att de fungerar bättre i samhället och får dem ingen hjälp av läkarna så är det rätt vanligt att de börjar självmedicinera. Jag har fått höra att de flesta som sitter inne för amfetamin har adhd. Det finns säkert ännu fler anledningar till att folk börjar knarka men det var dessa jag kom på på rak arm