• chelios

Varför börjar man knarka?

Severus skrev 2012-09-16 18:02:25 följande:
    För att man är helt körd i skallen
    Som ett plommon genom anus
    När man kollar på argumenten drogbrukare serverar framför brist på argument från antisidan som ofta förstärks med förolämpningar och härskartekniker så kan man fundera vilket folk det är som är kört i huvudet

• chelios
    Severus skrev 2012-09-16 18:30:34 följande:
    Självklart inte
    Finns alltid ett val
    Jag har en bättre fråga , varför börjar man _inte_ så kallat knarka eller med andra ord prova på andra substanser och upplevelser.
    Vad är det som gör att man inte vågar ta steg mot att växa som människa och skaffa sig nya erfarenheter?

• chelios
    Severus skrev 2012-09-16 18:35:17 följande:
    Vissa erfarenheter klarar man sig bra utan
    Måste inte vara pundare för att växa som människa.
    Det enda som växer är väl bristen på vett
    Det kan endast komma från en som har aldrig vågat ta steget själv

Men det är bra att du bekräftar det jag skrev innan, ickeargument förstärkta av glåpord och förolämpningar, det finns fler droger än amfetamin du är inne på här, det finns även fler sätt att använda droger än att missbruka dom.
    Men ja, brist på droger verkar ta bort sunt förnuft från många verkar det som.
  • chelios
    Baby Firefly skrev 2012-09-16 18:39:31 följande:
    Svaret på den frågan måste ju vara att man inte litar på sin egen förmåga att sätta gränser för sig själv. Eller så har man helt enkelt inget intresse. Man kanske får sina kickar av fridykning eller fortkörning istället.

Alla är ju olika. Men jag anser inte att man är en sämre människa för att man vill prova droger....självklart beroende på vilka droger man är beredd att prova så klart.

Själv rökte jag på som en jävla skorsten under tre års tid o tog svamp vid några få tillfällen. För mig hade gräset sällan någon dålig inverkan förutom när jag fick den dumma idén att röka på när jag var full.....det slutade alltid i ett spykalas med huvudet i toaletten. Men i övrigt så har jag nog aldrig haft ett så öppet sinne som under dessa år.

Jag fick till och med ett personligt brev av min mentor på utbildningen att hon uppskattade mitt öppna sinne och att mina arbeten var nytänkande och heltäckande.

Men som sagt. ALLA är olika och påverkas olika av allt här i livet. 
    Kass självdisciplin kan ju vara, jag tror dock mer på att det ligger i urusel källkritik, man tror för mycket på statlig propaganda och tror att "knark" är farligt medan alkohol är inte det.
    Nått som inte kunde vara längre från sanningen.

Haha, ju, röker man när man är full så har det en tendens att sluta illa om man inte har vanan
    Hoppas du har nu på äldre dar slutat tillbe porslinsguden

• chelios
    Anonym skrev 2012-09-16 18:40:39 följande:
    För att man är feg o tycker syndom sig själv.
    Mina föräldrar är alkoholister.Själv så festade jag en del i tonåren,men när jag fyllde 18 så hade jag lekt färdigt.Nu har jag varit nykterist i 17år o inte saknar jag alkoholen. 
    Förstår inte mycket av ditt inlägg, frågan var varför folk tar till andra droger än alkohol och du kommer med att dina föräldrar var alkoholister och du har druckit en del i tonåren, hur är det relevant för tråden?

Diggar dock stigman du passar på att utdela, det är också en av anledningar till att vissa drar sig ifrån att prova.
    propagandan har hjärntvättat allt för många och allt för många håller inställningen att andra droger skulle vara sämre på nått sätt. 
  • chelios

Juste, en kommentar till.

" Den ena påstod att han t.o.m fick knarka för sina föräldrar för de ansåg att han skulle prova sig fram."
    Det låter som i alla fall en av dina vänner hade akademiker till föräldrar, dom brukar uppmuntra kritiskt tänkande och att man ska lära sig på egen hand utan att kategoriskt avvisa nått för att det hör till nån norm.

• chelios
    Severus skrev 2012-09-16 19:26:37 följande:
    Pundare förtjänar nästan en stålborste i skrevet.
    Skönare att utföra än att ta emot. Gissar på det eftersom de som fått utstå min behandling har antingen halvt tuppat av eller försökt svälja en spya som inte kom ut pga silvertejp över munnen.
    Har hittills enbart skadat otrogna män
    Någon idiot på FL skrev i inboxen och trodde jag skojade. Pucko
    Vad går du på?

• chelios
    Severus skrev 2012-09-16 19:29:21 följande:
    Går inte på något. Faktiskt
    Borde kanske ta adhd-medicin som min läkare vill
    Han tycker jag tar ut min ilska/frustration på lite väl många

Min familj och vänner rör jag aldrig!!
    Börjar förstå ditt hat mot pundare, du är ju en själv
    Förstår dock inte varför du ska projektera din självhat och destruktivitet på andra.

• chelios
    Severus skrev 2012-09-16 19:40:42 följande:
    De bedragna som kontaktat mig
    Jag söker inte upp otrogna män.
    Kan du lufta dina fantasier i sandlådan eller på psyket?
    Frågan och tråden i sig är ganska seriös och intressant.

Svar på tråden Varför börjar man knarka?