Inlägg från: Baby Firefly |Visa alla inlägg
  • Baby Firefly

Varför börjar man knarka?

För att det är spännande och livet kan vara sjukt tråkigt och fyrkantigt.

Sen vet jag inte riktigt hur man definierar en knarkare.

• Baby Firefly
    chelios skrev 2012-09-16 18:32:18 följande:
    Jag har en bättre fråga , varför börjar man _inte_ så kallat knarka eller med andra ord prova på andra substanser och upplevelser.
    Vad är det som gör att man inte vågar ta steg mot att växa som människa och skaffa sig nya erfarenheter?

Svaret på den frågan måste ju vara att man inte litar på sin egen förmåga att sätta gränser för sig själv. Eller så har man helt enkelt inget intresse. Man kanske får sina kickar av fridykning eller fortkörning istället.

Alla är ju olika. Men jag anser inte att man är en sämre människa för att man vill prova droger....självklart beroende på vilka droger man är beredd att prova så klart.

Själv rökte jag på som en jävla skorsten under tre års tid o tog svamp vid några få tillfällen. För mig hade gräset sällan någon dålig inverkan förutom när jag fick den dumma idén att röka på när jag var full.....det slutade alltid i ett spykalas med huvudet i toaletten. Men i övrigt så har jag nog aldrig haft ett så öppet sinne som under dessa år.

Jag fick till och med ett personligt brev av min mentor på utbildningen att hon uppskattade mitt öppna sinne och att mina arbeten var nytänkande och heltäckande.

Men som sagt. ALLA är olika och påverkas olika av allt här i livet. 
  • Baby Firefly
    chelios skrev 2012-09-16 18:46:01 följande:
    Kass självdisciplin kan ju vara, jag tror dock mer på att det ligger i urusel källkritik, man tror för mycket på statlig propaganda och tror att "knark" är farligt medan alkohol är inte det.
    Nått som inte kunde vara längre från sanningen.

Haha, ju, röker man när man är full så har det en tendens att sluta illa om man inte har vanan
    Hoppas du har nu på äldre dar slutat tillbe porslinsguden

haha, ja gissa om jag ångrade mig djupt när jag låg där och hulkade. Där spriten går in går vettet ut, iaf för min del.

Rökt på har jag inte gjort på 4 år.....tyvärr har jag blivit bättre på att pimpla vin med åren. :-P
  • Baby Firefly
    Severus skrev 2012-09-16 19:33:57 följande:
    Har aldrig påstått att jag är 100% frisk
    Däremot har jag inga problem att "ta hand om" otrogna män. Trots att jag aldrig drabbats själv.
    Har åtskilliga "jobb" i bagaget
    Jag kan hålla med om att tanken på att skada och skrämma andra till panik ger ett rejält rus. Själv får jag hjärtklappning varje gång jag tänker på att frihetsberöva något random svin och göra riktigt läskiga saker. :-P

Du får gärna inboxa mig och berätta närmare vad du gör med dessa män....eller planerar att göra.
  • Baby Firefly
    Severus skrev 2012-09-16 19:39:23 följande:
    Baby Firefly

Exakt!!!!
    Det ger ett rus. Utan att dra i sig något preparat
    Absolut + att det är helt gratis. Men ibland kan det bara trevligt med något som får en att fokusera på det vackra i den här världen, vilket kan vara rätt svårt i nyktert tillstånd, det ska vara en extremt bra filmad naturfilm då eller en snygg karl med munnen mellan benen på en. haha
Svar på tråden Varför börjar man knarka?