Inlägg från: Anonym (op) |Visa alla inlägg
  • Anonym (op)

Varför börjar man knarka?

Jag började nog knarka för att jag i grunden mådde rätt dåligt. kom från en uppväxt med mycket våld och trauman. Jag kände mig väldigt udda (hade nog ptsd, även om jag inte visste vad det var då)

Jag drogs till sammanhang med droger då jag tyckte det var spännande. Reste utomlands och träffade likasinnade ganska snabbt (inom några dagar) och började av en slump med en relativt tung drog jag inte visste vad det var från början, blev nog beroende direkt första gången. 

Jag blev tillfälligt "av med" mina trauman och mina depressioner, men naturligtvis blev de ännu värre när drogen gick ur, och därför tog jag den igen.

Jag är idag drogfri, men har mått dåligt i hela mitt liv. Mår fortfarande väldigt dåligt, men vet att jag mår "jämnare" som drogfri, och risken att jag tar livet av mig minskar som drogfri.

• Anonym (op)

Ska tillägga att jag alltid kunnat sluta med en drog tvärt, även vid beroende. Så jag vet inte vad jag räknas som, väldigt vanlig verkar det som i alla fall.

I slutet gick jag på heroin, som jag slutade tvärt med, och har inte rört en opiat på 11 år nu. Fick det en gång i samband med en operation i ca en vecka, men blev som tur var inte beroende igen, och kände ingen lust att bli det.

• Anonym (op)

Ska tillägga att jag alltid kunnat sluta med en drog tvärt, även vid beroende. Så jag vet inte vad jag räknas som, väldigt ovanlig verkar det som i alla fall.

I slutet gick jag på heroin, som jag slutade tvärt med, och har inte rört en opiat på 11 år nu. Fick det en gång i samband med en operation i ca en vecka, men blev som tur var inte beroende igen, och kände ingen lust att bli det.

• Anonym (op)

Ska tillägga att jag alltid kunnat sluta med en drog tvärt, även vid beroende. Så jag vet inte vad jag räknas som, väldigt ovanlig verkar det som i alla fall.

Svar på tråden Varför börjar man knarka?