Varför börjar man knarka?
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men här är mina erfarenheter. Väldigt ofta är det trasiga människor som vill fly sin vardag och bara må bra för stunden. Jag tror inte det är lyckliga människor som fastnar i ett drogmissbruk.
För mig var det på följande sätt: min fd sambo lämnade mig en dag och jag blev helt knäckt. Jag började dricka alkohol varje dag och till slut började jag tröttna på den sortens rus och började istället röka gräs varje helg eller när jag kände för att slappna av. Efter ett tag tröttnade jag på den sortens rus och började knapra tramadol varje dag. Har nog aldrig mått så bra som när jag åt tramadol för skojs skull. Jag hann med att avverka många droger som jag fick tag i på fester eller genom kontakter. Jag slutade med alkohol och droger när jag tog min andra överdos på kokain och insåg att detta kommer förstöra eller kosta mig mitt liv.
Idag är jag nykter och har ett nytt förhållande. Jag är väldigt lycklig för tillfället, men det kommer mörka stunder då jag saknar drogerna och skulle ge vad som helst för en tablett tramadol. Men det suget är som allt annat jobbigt och det är något man får lära sig att hantera.