Varför börjar man knarka?
Det är för sjutton tyvärr att man måste ta till mediciner och skit för att man ska fungera i samhället? Jag tycker INTE att de ska må dåligt fattar du väl. Herregud. Jag vill att ALLA ska må bra UTAN att behöva använda en massa kemiskt skit vare sig det är droger utskrivna av läkare, olagligt skit som cannabis, amfetamin, kokai, heroin etc etc etc. Jag tycker även det är självdestruktivt att supa sig full på alkohol. Att röka äckliga cigaretter. Att snusa. Knarka. Skada sig själv genom att dricka röka injicera skära sig själv osv.
Jag har både vänner och familjemedlemmar som missbrukat någonting, vare sig det gäller sex, alkohol, cigaretter, snus, vänner etc så är det lika hemskt.
Jag tycker ärligt talat synd om folk som tror att de måste använda alkohol, cigaretter, knark etc för att få lite extra guldkant på tillvaron. Jag dricker inte alkohol, röker inte cigaretter, jag snusar inte, jag knarkar inte och ändå kan jag hitta guldkanter i min tillvaro. Konstigt va? Jag hittar det i min kärlek till min dotter. I en solnedgång. I en rolig fest med bra musik. Ett stilla sommarregn. En solig dag på stranden. Eller bara i att lyfta blicken ifrån datorskärmen på jobbet och titta ut på älven som flyter förbi utanför. Jag behöver inga kemiska tillsatser för att hitta guldkanter i mitt liv. Jag önskar att det vore så för alla.
Jag önskar att alla kunde få må bra. Att det inte fanns skit som adhd, cancer och alla andra på sina sätt hemska sjukdomar, skador etc. Men den perfekta världen existerar inte någonstans. Den perfekta människan existerar inte heller. Ingenting är perfekt och det vet jag. Been there done that got the t-shirt.
Enda är ADHD "kliniker", som tar massa pengar för en diagnos, där skrivs det ut högre utsträckning givetvis.
Jag förstår att du itne vill dom ska må dåligt,men du verkar dock inte ha den empatin för att förstå att en människa som itne blir hjälpt till att må bra.
Givetvis söker sina egna vägen för att må bättre.
och kommer man till cannabis som är en kraftfull medicin mot psykiska sjukdomar om man väljer rätt cannabis.
Så slutar en del av dom att leta vidare till bättre, men en del inbillar sig det finns droger som kan få en att må än bättre.
Och hamnar olyckligtvis i svåra missbruk.
Men hade man inte övergett dom från början, så hade man säkert räddat många liv.
Vet du vad, jag gillar också solnedgången och har kärlek till mina döttrar.
Njuter av natur osv....
För vet du vad, det ena utesluter inte det andra

Och om du så vill, du har den guldkanten, jag har två jag vinner.
Du vet väl att vår restriktiva narkotika politik, resulterar i dubbelt så hög drogdödlighet än EU.
Är då en sådan politik bra?