• Anonym

Varför börjar man knarka?

Helle333 skrev 2012-08-29 08:08:05 följande:

Det är för sjutton tyvärr att man måste ta till mediciner och skit för att man ska fungera i samhället? Jag tycker INTE att de ska må dåligt fattar du väl. Herregud. Jag vill att ALLA ska må bra UTAN att behöva använda en massa kemiskt skit vare sig det är droger utskrivna av läkare, olagligt skit som cannabis, amfetamin, kokai, heroin etc etc etc. Jag tycker även det är självdestruktivt att supa sig full på alkohol. Att röka äckliga cigaretter. Att snusa. Knarka. Skada sig själv genom att dricka röka injicera skära sig själv osv.
    Jag har både vänner och familjemedlemmar som missbrukat någonting, vare sig det gäller sex, alkohol, cigaretter, snus, vänner etc så är det lika hemskt.  

Jag tycker ärligt talat synd om folk som tror att de måste använda alkohol, cigaretter, knark etc för att få lite extra guldkant på tillvaron. Jag dricker inte alkohol, röker inte cigaretter, jag snusar inte, jag knarkar inte och ändå kan jag hitta guldkanter i min tillvaro. Konstigt va? Jag hittar det i min kärlek till min dotter. I en solnedgång. I en rolig fest med bra musik. Ett stilla sommarregn. En solig dag på stranden. Eller bara i att lyfta blicken ifrån datorskärmen på jobbet och titta ut på älven som flyter förbi utanför. Jag behöver inga kemiska tillsatser för att hitta guldkanter i mitt liv. Jag önskar att det vore så för alla.

Jag önskar att alla kunde få må bra. Att det inte fanns skit som adhd, cancer och alla andra på sina sätt hemska sjukdomar, skador etc. Men den perfekta världen existerar inte någonstans. Den perfekta människan existerar inte heller. Ingenting är perfekt och det vet jag. Been there done that got the t-shirt.  
    Historiskt och än mer nutid, så är det så att det är grym restriktiv medicin utskrivning av denna typ av psykiska sjukdomar/åkommor.
    Enda är ADHD "kliniker", som tar massa pengar för en diagnos, där skrivs det ut högre utsträckning givetvis.
    Jag förstår att du itne vill dom ska må dåligt,men du verkar dock inte ha den empatin för att förstå att en människa som itne blir hjälpt till att må bra.
    Givetvis söker sina egna vägen för att må bättre.
    och kommer man till cannabis som är en kraftfull medicin mot psykiska sjukdomar om man väljer rätt cannabis.
    Så slutar en del av dom att leta vidare till bättre, men en del inbillar sig det finns droger som kan få en att må än bättre.
    Och hamnar olyckligtvis i svåra missbruk.
    Men hade man inte övergett dom från början, så hade man säkert räddat många liv.

Vet du vad, jag gillar också solnedgången och har kärlek till mina döttrar.
    Njuter av natur osv....
    För vet du vad, det ena utesluter inte det andra Skål
    Och om du så vill, du har den guldkanten, jag har två jag vinner.

Du vet väl att vår restriktiva narkotika politik, resulterar i dubbelt så hög drogdödlighet än EU.
    Är då en sådan politik bra?
  • Anonym

Min anledning var att jag inte ville vara med i livet längre, orkade inte känna känslorna, ville fly verkligheten.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-31 14:21:59 följande:
    Min anledning var att jag inte ville vara med i livet längre, orkade inte känna känslorna, ville fly verkligheten.
    Det finns en del som gör så också.

Själv var det av rena medicinska skäl, mot ryggvärk.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-31 17:17:23 följande:
    Det finns en del som gör så också.

Själv var det av rena medicinska skäl, mot ryggvärk.

...alltså en annan sorts självmedicinering mot känslor.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-01 08:57:51 följande:

...alltså en annan sorts självmedicinering mot känslor.
    Känslor?
    Du kanske skulle skrivit känsla, så hade det kanske funkat.

Jag har en dokumenterad fysiskskada, och fått flera ton med opiater utskrivna.
    Och nu befriad från denna extremt beroende framkallande medicin, och tar nu en som går att behovs ta.
    Fast än man haft för ont i flera månader och tagit varje dag, så reflekterar man inte ens över inte ta den sen.
  • Anonym

För att man är feg o tycker syndom sig själv.
    Mina föräldrar är alkoholister.Själv så festade jag en del i tonåren,men när jag fyllde 18 så hade jag lekt färdigt.Nu har jag varit nykterist i 17år o inte saknar jag alkoholen. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-16 18:40:39 följande:
    För att man är feg o tycker syndom sig själv. Mina föräldrar är alkoholister.Själv så festade jag en del i tonåren,men när jag fyllde 18 så hade jag lekt färdigt.Nu har jag varit nykterist i 17år o inte saknar jag alkoholen. 

• Anonym
    EvilEye skrev 2012-09-16 18:45:39 följande:
    Eller för att slippa leva utan att dö.
    Ja men då e man jädrigt feg.
    Du är inte ensam om att ha blivit lämnad ensam o utan mat.
    Själv så satt jag ofta inlåst i ett skåp utan mat i timmar.
    O det var inte ofta det fanns mat hemma,så jag levde mycket på smör blandat med socker.

Skolan,grannarna o släkten visste om allt skit,men de brydde sig inte.
    i stället tyckte både lärare o elever att jag var ett bra offer att slå o sparka på.
    Jag smugglade mat från skolan o stal mat från affärer som jag sen gav mina småsyskon.
    Mina äldsta syskon skaffade sig tidigt äldre pojkvänner o flyttade.

Mitt helvete fick mig att vilja leva. 

• Anonym
    EvilEye skrev 2012-09-16 17:49:59 följande:
    Slippa tänka, känna etc. Samma med spriten.
    Hade varit ren 1 år i somras. Nyligen återfall.
    Så använder jag varken cannabis eller alkohol.
    Jag använder det för få lite guldkant på tillvaron vid valda tillfällen.
  • Anonym
    Severus skrev 2012-09-16 18:02:25 följande:
    För att man är helt körd i skallen
    Som ett plommon genom anus
    Utveckla, finns ju faktiskt dom som gillar få saker i analen.
    Så berätta gärna varför man är körd i huvudet.
  • Anonym
    Severus skrev 2012-09-16 18:35:17 följande:
    Vissa erfarenheter klarar man sig bra utan
    Måste inte vara pundare för att växa som människa.
    Det enda som växer är väl bristen på vett
    Vadå måste?
    Man kan växa som människa både med och utan droger.
  • Anonym
    Severus skrev 2012-09-16 19:26:37 följande:
    Pundare förtjänar nästan en stålborste i skrevet.
    Skönare att utföra än att ta emot. Gissar på det eftersom de som fått utstå min behandling har antingen halvt tuppat av eller försökt svälja en spya som inte kom ut pga silvertejp över munnen.
    Har hittills enbart skadat otrogna män
    Någon idiot på FL skrev i inboxen och trodde jag skojade. Pucko
    Det finns mer droger än amfetamin.

Men varför förtjänar man en stålborste?
    Vad vill du uppfylla detta?
    Fattar inte heller varför du har denna inställningen, hur kommer man fram till denna snedvridna åsikt?
    Och vad baserar du detta på.
    Och varför anser du ska bestämma över andras kroppar för?

Jag tror också du skojar, för du har en medeltida åsikt om detta.
    Och har jag svårt att tro man kan ha detta år 2012.
  • Anonym
    Severus skrev 2012-09-16 19:33:57 följande:
    Har aldrig påstått att jag är 100% frisk
    Däremot har jag inga problem att "ta hand om" otrogna män. Trots att jag aldrig drabbats själv.
    Har åtskilliga "jobb" i bagaget
    Otrogna män?
  • Anonym

Något som jag fick lära mig var att man inte ska ha åsikter om något man aldrig testat. Jag hade en massa fördomar men så testade jag och gick på det ett tag och det ångrar jag inte för idag sitter jag på en erfarenhet.

• Anonym

Har bara ett behov att säga att jag är så less på att andras missbruk av mina receptbelagda mediciner har gjort att de inte förskrivs alls längre.Har försvunnit från marknaden! Gäller i mitt fall Dexofen och Somadril.Peeeeeeeeeeeeeeest! Spelar ingen roll hur många andra smärtstillande jag fått testa , blir mer biverningar. Suck!  

• Anonym

helt seriöst, jag blir fan "mörkrädd" av att läsa att man testar droger för att man inte kan sitta på fördomar/åsikter mot droger, utan att ha testat sjäv - säger oftast den som knarkar. Haha. Humor!. .

Anonym skrev 2012-10-11 10:56:18 följande:
    Har bara ett behov att säga att jag är så less på att andras missbruk av mina receptbelagda mediciner har gjort att de inte förskrivs alls längre.Har försvunnit från marknaden! Gäller i mitt fall Dexofen och Somadril.Peeeeeeeeeeeeeeest! Spelar ingen roll hur många andra smärtstillande jag fått testa , blir mer biverningar. Suck!  

Stackare!.Dexofen? synd bara att man inte får ut något rus av skiten, annars hade de ju ditt inlägg låtit väldigt bra:)
Svar på tråden Varför börjar man knarka?