• Anonym

Ni som lämnat förhållandet för en annan, höll det nya förhållandet?

Lever i ett dåligt förhållande sedan väldigt länge, 2 barn ihop. Jag har pratat flera gånger om att vi borde gå isär men det är först nu det sker. Jag har träffat en annan och jag har lämnat barnens pappa. Dock bort vi fortfarande under samma tak.

Det känns som att man planerar att allt ska gå åt skogen, kände inte ni så? Även om man känner att det är HAN jag vill vara med så plågas man ju samtidigt av att ha lämnat sin partner och brutit upp familjen.
    Ska den nya trösta mig när jag är ledsen? Ska man gråta ifred? För tårar lär det rinna, det är inte lätt att lämna en relation efter flera år ihop även om den varit dålig och man är kär i sin nya. Och vad säger man till sina barn? Nu är dom inte så gamla än men en dag kommer dom fråga.

Misstolka mig inte nu, jag har alltid älskat barnens pappa men "det där" har aldrig funnits från min sida samtidigt som vi har haft så otroligt mycket problem och bråk. Barnen har också tagit skada av våran relation. Den här mannen som jag träffat nu är allt jag någonsin drömt om och han föll som en sten för mig också, det känns så rätt.

Så ni som lämnade er partner för en ny, höll det med den nya? Känner ni än idag att ni valde rätt?

• Svar på tråden Ni som lämnat förhållandet för en annan, höll det nya förhållandet?
  • Anonym

Jag lämnade mitt ex för en annan. Vi bodde ihop i tre år ungefär, hade lite mindre än ett års uppehåll och blev tillsammans igen. Nu andra vändan är vi inne på det 5e året, snart börjar vi på det 6e 

• Anonym

Och ja, jag valde definitivt rätt. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-28 15:45:46 följande:
    Och ja, jag valde definitivt rätt. 
    Vadå, du lämnade en person för en annan men blev efter ett år tillsammans med den första igen?
    Var gräset alltså inte grönare på andra sidan?
  • Anonym

Har genomgått EXAKT likadant som den första skrev på inläggen.. Inne på 6:e året nu med...

• Anonym (15 år)

Jag lämnade min första make för en annan och vi har nu varit ett par i15 år så visst går det. Vi har det bättre än någonsin.

Man kan bli lycklig och få ett bra förhållande även om man varit otrogen.

• Anonym (lämnad)

Men varför väntar man så länge...att man träffar en annan medan man fortfarande är i ett förhållande?
    Varför inte reda ut sitt förhållande först, kanske ta hjälp o om inget fungerar dela på sig?
    Att träffa en annan innan man gör slut är så hemskt o orättvist mot sin partner, finns nog inget som gör så ont som att bli lämnad för en annan! (Tro mig jag vet hur det är att efter 10 år bara plötsligt få reda på att han träffat en ny o varit otrogen o ville göra slut...jag trodde jag skulle dö!)
    Det nya förhållandet bygger på svek o lögner o på att man svikit o bedragit en annan människa. Hur kan det hålla i längden?!

• Anonym
    Anonym (lämnad) skrev 2012-08-28 18:47:38 följande:
    Men varför väntar man så länge...att man träffar en annan medan man fortfarande är i ett förhållande?
    Varför inte reda ut sitt förhållande först, kanske ta hjälp o om inget fungerar dela på sig?
    Att träffa en annan innan man gör slut är så hemskt o orättvist mot sin partner, finns nog inget som gör så ont som att bli lämnad för en annan! (Tro mig jag vet hur det är att efter 10 år bara plötsligt få reda på att han träffat en ny o varit otrogen o ville göra slut...jag trodde jag skulle dö!)
    Det nya förhållandet bygger på svek o lögner o på att man svikit o bedragit en annan människa. Hur kan det hålla i längden?!
    Jag vet inte, vi älskade varandra så mycket så ingen av oss ville släppa trots att det var dåligt. Att det kom in en tredje i bilden var helt enkelt nödvändigt för att jag skulle lämna. Vi hade kunnat söka hjälp för vårat förhållande, men vi gjorde det inte. Jag lägger gärna skulden på mig, men han hade också ett ansvar över "oss" och kunde ringt själv för att boka tid.

Jag vet inte om det håller i längden med nya förhållandet med den dramatiska starten, därför startade jag den här tråden.
    Anonym (15 år) skrev 2012-08-28 18:28:38 följande:
    Jag lämnade min första make för en annan och vi har nu varit ett par i15 år så visst går det. Vi har det bättre än någonsin.

Man kan bli lycklig och få ett bra förhållande även om man varit otrogen.
    Låter jättehärligt ju. Är du aldrig rädd för att vara otrogen igen? Eller att han ska vara det?

• Nyfiken gul

observera, bara för att man får känslor för en annan man måste det inte handla om regelrätt otrohet.

Man kan träffa en man och bara i mötesögonblicket vara tvärsäker på att han är den man väntat hela livet på - man behöver inte blanda in sex för att veta att det är vi två...

bara det att man upptäcker känslor för en annan kan vara väckarklockan man behöver för att göra något aktivt åt sin situation.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-28 18:00:49 följande:
    Vadå, du lämnade en person för en annan men blev efter ett år tillsammans med den första igen?
    Var gräset alltså inte grönare på andra sidan?
    Ööööh, nej. Läste du inte vad jag skrev? Jag är fortfarande tillsammans med den jag lämnade mitt ex för.
    Annars skulle den första inte vara mitt ex. Gräset var väldigt extremt mycket grönare på andra sidan Flört
  • Anonym

puffar tråden för fler svar.

• Anonym

Jag lämnade mitt ex för min nuvarande sambo. Och nu har vi varit tillsammans i snart tre år och väntar vårt första barn tsm :)

• Anonym
    Alex30 skrev 2012-08-29 19:18:45 följande:
    funkar rätt så bra här.....
    hur menar du med rätt så bra? saknar du exet eller vart känns det fel?
    Anonym skrev 2012-08-29 19:20:06 följande:
    Jag lämnade mitt ex för min nuvarande sambo. Och nu har vi varit tillsammans i snart tre år och väntar vårt första barn tsm :)
    Hur kändes det i början? Hade du barn med exet? Jag har ju barn med mitt ex och det gör ju saken svårare även om jag och den nya vill vara med varandra.
  • Anonym (Nej)

Nej det höll inte. Visade sig att han hade fru och barn och levde dubbeliv.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-29 19:25:39 följande:
    hur menar du med rätt så bra? saknar du exet eller vart känns det fel?

Hur kändes det i början? Hade du barn med exet? Jag har ju barn med mitt ex och det gör ju saken svårare även om jag och den nya vill vara med varandra.
    Jag tyckte såklart det kändes lite tufft i början att öppna mig och lära känna en helt ny person, men samtidigt var jag nykär och tyckte det kändes så otroligt bra. Sörjde inte mitt ex mer än en dag då vi hade haft det tufft en längre tid. Dock hade vi inga barn tsm..

Barn eller inte barn. Du ska följa ditt hjärta och göra det som känns rätt för dig. Är du olycklig och inte vill leva med din sambo/man så lämna honom..vill du kämpa för att få det att fungera så kämpar man..

Jag valde att lämna..    
  • Anonym
    Anonym (Nej) skrev 2012-08-29 19:27:41 följande:
    Nej det höll inte. Visade sig att han hade fru och barn och levde dubbeliv.
    åhh fy Rynkar på näsan
Svar på tråden Ni som lämnat förhållandet för en annan, höll det nya förhållandet?