Ni som lämnat förhållandet för en annan, höll det nya förhållandet?
Lever i ett dåligt förhållande sedan väldigt länge, 2 barn ihop. Jag har pratat flera gånger om att vi borde gå isär men det är först nu det sker. Jag har träffat en annan och jag har lämnat barnens pappa. Dock bort vi fortfarande under samma tak.
Det känns som att man planerar att allt ska gå åt skogen, kände inte ni så? Även om man känner att det är HAN jag vill vara med så plågas man ju samtidigt av att ha lämnat sin partner och brutit upp familjen.
Ska den nya trösta mig när jag är ledsen? Ska man gråta ifred? För tårar lär det rinna, det är inte lätt att lämna en relation efter flera år ihop även om den varit dålig och man är kär i sin nya. Och vad säger man till sina barn? Nu är dom inte så gamla än men en dag kommer dom fråga.
Misstolka mig inte nu, jag har alltid älskat barnens pappa men "det där" har aldrig funnits från min sida samtidigt som vi har haft så otroligt mycket problem och bråk. Barnen har också tagit skada av våran relation. Den här mannen som jag träffat nu är allt jag någonsin drömt om och han föll som en sten för mig också, det känns så rätt.
Så ni som lämnade er partner för en ny, höll det med den nya? Känner ni än idag att ni valde rätt?