• Fia 28

Hur hinner ni tvätta så ofta?

Om du väntar tills lakanen är torra för att bädda igen med samma lakan till kvällen förstår jag att det tar tid. Men du har väl fler än ett set med sängkläder eller?
    Sen undrar jag lite hur smutsiga ni är som måste byta lakan varje vecka för att det annars börjar stinka. Rullar ni er i lera eller sover ni nakna o svettas ymnigt om nätterna eller vad?

• Fia 28
    Cecese skrev 2012-08-29 13:55:10 följande:
    Inte börjar det stinka i sängen efter en vecka men det känns inte rent längre helt enkelt. Sen har jag barn som busar i sängen, jag har sex i sängen och då är det ju div. kroppsvätskor inblandade, händer att barnen snorar och drägglar i sängen, jag har 2 katter som hårar ner osv. Eftersom jag sover näck så är det ju hudavlagringar m.m. som hamnar i sängen också.

Anonym skrev 2012-08-29 14:20:45 följande:
    Min man svettas ganska mycket på nätterna så det börjar lukta lite surt om hans lakan om man inte byter efter en vecka. Vi har också husdjur och barn som är i våra sängar så det känns helt klart nödvändigt att tvätta ofta. 

I dessa fall förstår jag att man behöver tvätta en gång i veckan. Men tycker det e hemskt att kalla folk snuskig för att man itne tvättar varje vecka när man inte vet hur sängen används.

• Fia 28
    Anonym skrev 2012-08-29 14:49:38 följande:
    En månad låter väldigt länge och rätt snuskigt även om man bara sover i sängen. 
    Jag har inga barn, husdjur eller partner i sängen. Jag sover inte naken och byter nattlinne ofta. Jag varken dreglar eller svettas och ligger så stilla så partners brukar kolla om jag lever. Min säng är lika prydlig nu som då jag senast bäddade för tre veckor sen. Hur är det snuskigt? Vad tror du ska hända med mej?
  • Fia 28
    Anonym skrev 2012-08-30 13:14:41 följande:
    Våra handdukar brukar vara både blöta och lortiga i efter en eller ett par dagar och då tvättar jag dem. Känns sådär att torka händerna på grå handdukar. 
    Kanske ni missuppfattat att man ska tvätta händerna före man torkar? Eller använder hela familjen samma handduk?
  • Fia 28
    Anonym skrev 2012-08-30 13:22:10 följande:
    Vi har var sin handduk till händerna. Vita, så man ser hur sunkiga de är efter en eller ett par dagar. Jag inser varför det är så populärt med färgade lakan och handdukar: man ser inte skiten på dem. 
    Jag använder också endast vita handdukar, men det tar nog betydligt mer än en vecka innan den börjar se smutsig ut. Kanske ni kunde fundera på att byta tvål.
  • Fia 28
    Anonym skrev 2012-08-30 14:16:01 följande:
    Har du samma handduk i mer än en vecka? Det låter rätt ohygieniskt faktiskt. 
    Jepp! Det blir ju inte speciellt många handtorkningar på den på en vecka heller.
Svar på tråden Hur hinner ni tvätta så ofta?