• Anonym (Svullen mage)

Ni med oregelbunden mens - har ni svullen mage?

Hej,

Min gynekolog har förklarat för mig att jag alltid kommer ha oregelbunden mens pga hormonerna som inte kommer i rätt mängd när de ska. Ett ägg kan lossna lite när som helst menar hon och då behöver inte slemhinnan vara så tjock som den "normalt" är vid ägglossning.

Efter p-pillerstopp i början av året tog det några månader innan mensen kom. Då mådde jag jättebra och hade inte svullen mage. Nu har jag inte fått mens på två månader och magen är en ballong sen flera veckor tillbaka. Jag vet att det inte är kopplat till något jag ätit/äter då jag är väldigt noga med vad jag stoppar i mig. (Jag äter inte laktos eller gluten, aldrig sötningsmedel, knappt något socker, dricker inte alkohol... det enda är väl kaffe, men det har funkat bra hittills.)

Nu undrar jag därför hur ni med oregelbunden mens mår? Är ni svullna flera veckor innan den kommer om det är lång tid mellan menserna, typ PMS-svullna? Finns det något man kan göra åt detta?

/Desperat 

• Svar på tråden Ni med oregelbunden mens - har ni svullen mage?
  • Lili78

Det är det roliga med att ha oregelbundet menstruation ibland går det smidigt och ibland har man svullen mage.... Under hösten och när jag har det stressigt brukar det vara värst för mig ...
    Hård träning / samlag brukar skynda på mensen om din svullna mage inte bror på något annat

• Anonym (Svullen mage)
    Lili78 skrev 2012-08-28 18:45:25 följande:
    Det är det roliga med att ha oregelbundet menstruation ibland går det smidigt och ibland har man svullen mage.... Under hösten och när jag har det stressigt brukar det vara värst för mig ...
    Hård träning / samlag brukar skynda på mensen om din svullna mage inte bror på något annat
    Suck o stön. Men tack för svar. Dock tränar jag rätt hårt, i stort sett varje dag, och har samlag flera ggr i veckan. Får väl köra ännu hårdare Flört.
  • Lili78

Jo just den tiden får man ta i lite extra min mage brukar bli svullen vid ägglossning också , då jag har det mer än en gång mellan menstruationen.
    Vi får helt enkelt vara glada att slipper det här en gång i månaden , det är faktisk lyxigt

Svar på tråden Ni med oregelbunden mens - har ni svullen mage?