• Anonym (Blää)

Mitt blod luktar vidrigt!

Ursäkta för den äckliga frågan men vad är det med min mens? Jag fick mens i morse och har knappt blödit något alls. Jag duschade nyss och tvättade mig och tog en ny binda förstås. En halvtimme senare drog jag ner trosorna och kände hur illa det luktade fast jag stod upp och inte ens var nära. Varför luktar blodet så vidrigt? Kräks

• Svar på tråden Mitt blod luktar vidrigt!
  • Anonym (Blää)
    Lilith Inanna skrev 2012-08-29 00:19:22 följande:
    Jag skulle tippa på en infektion/obalans..
    Vilken sorts infektion och varför har det inte luktat innan mensen började?
  • Lilith Inanna

Bakteriell, kommer inte ihåg namnet nu, alldeles för trött...googla vaginal bakreiell infektion lr nåt sånt...

• Anonym (Blää)

Kan det vara att blodet är gammalt bara om det inte är en infektion? Det tog längre än vanligt att få mens efter ägglossningen den här gången.

• Anonym (nä.)
    Anonym (Blää) skrev 2012-08-29 01:36:31 följande:
    Kan det vara att blodet är gammalt bara om det inte är en infektion? Det tog längre än vanligt att få mens efter ägglossningen den här gången.

Jag tror faktiskt inte du har nån infektion alls - mensblod luktar bara jävligt äckligt Tungan ute Mitt underliv luktar aldrig något under den tiden jag inte har mens, men när jag har det så luktar det typ svettigt blandat med blodig biff. Ursäkta den mycket sanningsenliga beskrivningen, men så är det, hehe
  • Anonym (Blää)
    Anonym (nä.) skrev 2012-08-29 02:45:28 följande:

Jag tror faktiskt inte du har nån infektion alls - mensblod luktar bara jävligt äckligt Tungan ute Mitt underliv luktar aldrig något under den tiden jag inte har mens, men när jag har det så luktar det typ svettigt blandat med blodig biff. Ursäkta den mycket sanningsenliga beskrivningen, men så är det, hehe
    Jag skrattar åt dig. Inte för att mensen brukar lukta gott men den brukar inte heller lukta på avstånd så att säga. Bara för att testa så la jag ett använt trosskydd på bordet lite mindre än 1 meter ifrån mig och jag kunde känna lukten ända därifrån. Kräks Fast jag tycker inte det luktar rutten fisk som det står överallt? Jag har inte heller märkt någon konstig lukt innan jag började blöda i dag.

Om det skulle vara vaginos måste jag till gynekologen för att få medicin då eller går det över av sig själv? Finns det kanske någon kur jag kan köpa receptfritt? Hur vet jag om jag har det eller inte? Om det slutar lukta när mensen är över? Eller håller det i sig om det är vaginos?
  • Anonym (nä.)
    Anonym (Blää) skrev 2012-08-29 02:57:56 följande:
    Jag skrattar åt dig. Inte för att mensen brukar lukta gott men den brukar inte heller lukta på avstånd så att säga. Bara för att testa så la jag ett använt trosskydd på bordet lite mindre än 1 meter ifrån mig och jag kunde känna lukten ända därifrån. Kräks Fast jag tycker inte det luktar rutten fisk som det står överallt? Jag har inte heller märkt någon konstig lukt innan jag började blöda i dag.

Om det skulle vara vaginos måste jag till gynekologen för att få medicin då eller går det över av sig själv? Finns det kanske någon kur jag kan köpa receptfritt? Hur vet jag om jag har det eller inte? Om det slutar lukta när mensen är över? Eller håller det i sig om det är vaginos?

Hehehe, den bjuder jag på! Kan tillägga att en av mina kompisar tycker att hennes mens luktar som kaninbajs Tungan ute Så ja, det luktar absolut inte "gott" om det. 

Om jag själv skulle lägga en tampong inrullad i toapapper nån meter ifrån så LOVAR jag att jag också skulle känna det. Det går typ inte att missa blodlukten ...

Enligt vad som skrivs på nätet så ska bakteriell vaginos lukta fiskliknande/ruttet typ. Har aldrig haft det själv, så jag vet inte hur det luktar, men lukten brukar vara där varje dag, inte enbart vid mens. Om det slutar när mensen är borta så har du troligtvis inga bakteriella problem alls, men fortsätter det lukta konstigt & oangenämt när du är mensfri så kan det va värt att kolla. 

Tycker folk är för tidiga med att ropa "bakteriell infektion", mens luktar inte gott helt enkelt!
    Invänta svar från fler kvinnor så får du se hehe         
  • Anonym (Blää)
    Anonym (nä.) skrev 2012-08-29 03:18:09 följande:

Hehehe, den bjuder jag på! Kan tillägga att en av mina kompisar tycker att hennes mens luktar som kaninbajs Tungan ute Så ja, det luktar absolut inte "gott" om det. 

Om jag själv skulle lägga en tampong inrullad i toapapper nån meter ifrån så LOVAR jag att jag också skulle känna det. Det går typ inte att missa blodlukten ...

Enligt vad som skrivs på nätet så ska bakteriell vaginos lukta fiskliknande/ruttet typ. Har aldrig haft det själv, så jag vet inte hur det luktar, men lukten brukar vara där varje dag, inte enbart vid mens. Om det slutar när mensen är borta så har du troligtvis inga bakteriella problem alls, men fortsätter det lukta konstigt & oangenämt när du är mensfri så kan det va värt att kolla. 

Tycker folk är för tidiga med att ropa "bakteriell infektion", mens luktar inte gott helt enkelt!
    Invänta svar från fler kvinnor så får du se hehe         
    Jag får mig verkligen ett gott skratt så här mitt i natten.

Det kanske bara är att min mens luktar starkare än vanligt just den här gången men att jag inte har vaginos. Det är ju möjligt antar jag. Jag hoppas på fler svar när alla vaknar.

Jag undrar som sagt också om det kan vara så att blodet är gammalt eftersom att mensen dröjde några extra dagar innan den kom och jag blöder väldigt lite så jag spånar på om det luktar mer för att det är gammalt och har svårt att komma ut? Jag tänker att om man har mycket blod så hinner det rinna ut fortare och vara färskt? Gud vad äckligt, jag ber om ursäkt för hela tråden.

Men svara gärna så jag får veta vad fasiken som är fel! Solig
  • Anonym

Luktar illa på grund av järnet i det

• Lilith Inanna

Okej men då tror jag mer på att blodet är gammalt som du säger (men eg. ska väl blodet inte bli det va?)

Svar på tråden Mitt blod luktar vidrigt!