• Salila

Nya och gamla ruvare!

Hej alla! Själv ruvar jag efter mitt andra FET försök. Det första gjordes i sommras i stimulerad cykel(progynon). Minus tyvärr. Denna gång blev det insättning i naturlig cykel på dag 20. Inga symtom än så länge iaf. Idag är det ruvar dag 6. Hur är det med er andra?

• Svar på tråden Nya och gamla ruvare!
  • liwa

hej salila

Jag har precis gjort mitt 4:e FET, i naturlig cykel. Är på ruvardag 5 med 5 dagarsodlad blastocyst.
    Så vi ligger ganska lika. När har du TD?

• Salila

Åh! Hej själv. Ruvare på ett tvådagars. Testdag den 10:e sep. Men verkar som min mens är påväg...

• liwa

Har också testdag den 10:e. Är du säker på att det är mensen? Har hört att man kan få en blödning när ägget fäster, hoppas det är en sådan :) Själv känner jag ingenting än så länge.

• Salila

Känner inget. Förutom hopplöshet och förtvivlan:) Har haft nån typ av känning i livmodern sen insättning men absolut inte känt mig gravid. Lite mer blodaktigt igår och idag nästan ingenting. Har du tjuvtestat eller ska du hålla dig till den 10:e?

• liwa

halloj. har varit i Danmark i ett par dagar på bröllop. Bra sätt att släppa tankarna lite. Har inte heller haft några direkta känningar, ganska ont i brösten men det kan lika gärna vara crionet som spökar. Har inte tänkt att jag ska tjuvtesta men det sa jag de andra gångerna också så vi får se..

Du då, hur har det gått? Har du tjuvtestat än?

• liwa

hej stockholmsinnerstad! Vet hur det känns, tiden segar sig fram till td. Det där med symptom verkar vara väldigt olika. Sist hade jag typ samma symptom fast mer molvärk och då var det ju minus så..Vi får vänta och se helt enkelt. Håller tummarna för oss :)

• metbäcksfru

RD14 idag här och TD nu på fredag den 7:e, så nu är det nära!
    Har inte testat i förväg, men det kliar liiiite i fingrarna nu här faktiskt! 

Förra försöket i april misslyckades ju helt och då fick jag strimmor/småblödningar från RD10 ca. Sedan kom rätta "syndafloden" på em testdagen...
    Den här gången har inte minsta lilla strimma eller droppe visat sig, ännu får man väl tillägga...  Det som är läskigt nu är att inte veta om man har två liv i sig, eller bara ett eller ingenting alls! Jag fick nämligen sätta in två små frön den här gången.

Har den här gången haft molvärk nästan hela tiden i olika hög grad (men har väldigt mycket endo så jag tror det är den som stramar), brösten ömmar för fullt, väldigt trött men kan ändå inte sova gott på nätterna, illamående då o då (ofta på morgonkvisten) och lite yr ibland. Sedan har den från början inte så stora kondisen helt försvunnit också! Blir andfådd och helt slut för minsta lilla nu ju!    
    Arbetskamraterna som varit gravida förut säger att jag måste vara gravid nu - men det visar sig snart hur det är med den saken!  

Hälsa gärna på i min blogg: metbacken.se
  • Nina76

Hej tjejer!

För min del är det ruvardag 7 idag, med ett 2-dagars (fast det hann ju bli 3 dagar innan FET). Har litegrann känningar, men jag vet ju att det alltihop kan vara Crinonet som gör sitt jobb. Förra gången (ET med 2-dagars) så hade jag alla gravid-symptom. Illamående, gigantiska bröst, molvärk, trötthet, kissade ofta. Men det slutade ändå i ett - och mens på testdagen.  Gråter
    Denna gången känns symptomen inte lika tydliga, men mina bröst får knappt plats i mina kläder mer (inte för att det är något att klaga över.. Flört), lite yrsel och illamående på morgonen, kissar på nätterna, och är trött. Och jag har inte testdag förrän den 15/9.... Låååång väntan!!  Det är tur att jag har min dotter som kan få mig att helt koppla bort det emellanåt. Håller tummarna för + till alla!!
    Ha en solig dag!  Solig    Kram

• liwa

spännande tråd detta, vi ligger alla ganska lika.Hoppas det blir fullt av pluss här innan september är slut. Metbäcksfru- det är ju bara 2 dagar kvar och kanske tvillingar! förstår att det kliar i fingarna.

Själv är jag på rd 11 idag.  Känner precis som dig Nina 76- brösten är som meloner (vilket iof inte är helt fel :) Och lite lätt illamående då och då. Hoppas att det är gravidsymptom denna gång!

Svar på tråden Nya och gamla ruvare!