Vad för kläder för bebis i höst/vinter
Jag håller med Daimstrut om att du kan vänta med vinteroverall. Vad än butikerna säger, en overall finns alltid att få tag på om det kniper, hela www ligger där, ett klick bort, så det är klart det finns kläder när du behöver! Jag hade två overaller till min dotter förra året. Först en tunnare i fleece och sedan en tjock vinteroverall. Den senare fyndade jag på Tradera för 1 kr (!) vilket var en ok summa eftersom vi använde den typ två-tre gånger. Små barn sitter mycket i vagn och med åkpåse blir det alldeles för varmt med tjock vindtät overall+åkpåse. Vi använde den när temperaturen kröp ner till -10 och vi var ute och gungade och åkte pulka, vilket som sagt var ett fåtal gånger...
Sedan köpte jag ett skalset på Pop.s rea som var stort i våras och passar ännu. Perfekt framförallt med byxorna och en vindfleece när dottern började krypa.
Åkpåsen köpte jag för övrigt sent också, först när vi bytte till sittdelen vilket var i december. Innan dess räckte det bra med filt + stänga locket på mjukliften som vi hade i liggdelen...