• Catox9

Göra egna vingar och andra maskeradkostymtips tack :D

Hej!
    Jag ska tillverka en egen maskeradkostym, ett bi. Ett kvinnligt bi, bidrottning till och med :)
    Har ni några tips på hur man gör egna vingar, eller finns det schyssta vingar att köpa någonstans?! Vill oxå ha antenner, hur gör man det? Finns det oxå att köpa?
    Sen skulle jag vilja ha tips på hur man kan utforma dräkten.. Jag tänker mig en kort klänning eller möjligen överdel och kjol, ska ha svarta strumpbyxor till.

Har ni andra maskeradkostymtips (alltså hur man kan göra olika saker) så pluppa in dem här är ni snälla :D     

• Svar på tråden Göra egna vingar och andra maskeradkostymtips tack :D
  • hallontryffel

Buttricks kanske har vingar/antenner som kan passa?

Antenner skulle jag annars ta ett diadem och sätta fast ett par piprensare m. flirtkulor på toppen (piprensare finns i många färger och flirtkulorna kan du måla). Vingar kanske du kan böja till av "kraftig ståltråd" (tänk kemtvättsgalge) och sedan klä med chiffongtyg så de blir transparanta. Klänningen beror ju på om du vill va en "sexig" bidrottning... Annars skulle nog jag sy en enkel, rak klänning med "ballongkjolseffekt" för att få till en rund insektskropp. Och givetvis ska du sy fast en gadd där bak!

• Catox9
    hallontryffel skrev 2012-08-29 21:31:21 följande:
    Buttricks kanske har vingar/antenner som kan passa?
    Antenner skulle jag annars ta ett diadem och sätta fast ett par piprensare m. flirtkulor på toppen (piprensare finns i många färger och flirtkulorna kan du måla). Vingar kanske du kan böja till av "kraftig ståltråd" (tänk kemtvättsgalge) och sedan klä med chiffongtyg så de blir transparanta. Klänningen beror ju på om du vill va en "sexig" bidrottning... Annars skulle nog jag sy en enkel, rak klänning med "ballongkjolseffekt" för att få till en rund insektskropp. Och givetvis ska du sy fast en gadd där bak!
    Tack för tipsen :)
    Jag tänker mig en inte alltför sexig bidrottning ;) Då finns det färdiga kostymer att köpa.. Men jag vill ha lite rysch och pysch på :D
    Tack!  
Svar på tråden Göra egna vingar och andra maskeradkostymtips tack :D