• Anonym (orolig)

Dåliga spermier??

Hejsan..
    Jag har vid tre tillfällen gjort partner gravid. Vid alla tre tillfällen har det blivit missfall.. Jag börjar misstänka att det har med mina spermier att göra. Jag har därför tagit kontakt med vårdcentralen på min ort. Dessvärre har läkaren inte telefontid förrän i morgon bitti..

Jag är rädd att min partner ska lämna mig om det skulle visa sig att jag är okapabel att göra barn, då hon har en väldigt stark barnlängtan..

Tills dess att jag kommit i kontakt med läkare; har du fått höra att du är okapabel att göra barn? Hur har eran partner reagerat? Lever någon med det i hemlighet? 

• Svar på tråden Dåliga spermier??
  • Vickan I

Nu är jag kvinna men lever med en man med få spermier. Är det samma kvinna du gjort gravid tre gånger? Är det så, så kan det likaväl vara helt andra orsaker också till att det inte gått vägen. Dålig ägg kvalité tex. Tre missfall är tyvärr inte helt ovanligt heller utan att det behöver vara något fel alls.

Iaf så reagerade jag som så att det var skönt att få en orsak till varför vi inte kunde bli gravida och att vi då kunde ta hjälp för att lyckas. Jag älskar ju min man och det var ju han jag ville skaffa barn med. Fanns inte på kartan att jag skulle byta karl. Jag kände bara lycka (mitt i eländet) att vi iaf hade en chans att få biologiska barn öht! Nu fyra år senare har vi två fina pojkar :). Men eftersom detta har satt sig i huvudet på dig nu så är det bra att du söker dig vidare för utredning så att du får svar på hur det ligger till och sedan kan gå vidare utifrån det. Lycka till!

• Anonym (Inte överge)

Min sambo har så extremt få spermier att vi var tvungna att göra 4 provrörsbefruktningar med med mikroinjektion för att få vår (ende) son. Innan vi försökte få barn, hade vi en kris när jag ville ha barn och sambon inte. Då var jag nära att lämna honom. Jag kunde inte stanna hos en man som förvägrade mig min högsta önskan. När det sen visade sig att vi inte KUNDE få barn, kämpade vi tillsammans och skulle ha åkt till Danmark och gjort anonym donatorinsemination om IVFerna inte gått vägen. Lycka till!

Svar på tråden Dåliga spermier??