• Anonym (Körd?)

Är det kört för oss?

Jag är 26 år och har vart tillsammans med min sambo i drygt 2 år och vi har ett barn på 10 månader. Min pojkvän (40 år gammal) vill ha sex MAX en gång i veckan, (tvivlar på att han ens vill det utan tror han mest "ställer upp" för min skull) medan jag vill varje dag. Vetskapen att han inte tänder på mig (det gör han ju uppenbarligen inte om han inte vill ha sex???) är sjukt avtändande, vilket gör mig väldigt kluven. Jag har normalt rätt hög sexlust och "behöver" sex iaf varannan dag för att må bra. Att han inte vill ha sex med mig är som sagt avtändande för mig så då vill jag inte ha sex med honom heller. Invecklat, men hoppas ni fattar?

Min fråga är nu om det är kört? Han kommer väl knappast plötsligt börja tända på mig och vilja ha sex mycket oftare? Han vill heller inte kramas/pussas/hålla handen eller gosa på annat sätt. Jag saknar det nåt enormt!
    Vad ska jag göra? Stå ut utan närhet alls, eller är vi körda? Ska jag se mig om efter nån annan? (Alltså göra slut).???  

• Svar på tråden Är det kört för oss?
  • Anonym

Kanske borde prata med honom först och främst och höra vad han har att säga. sedan får du se vad det leder till!

• Anonym (Körd?)
    Anonym skrev 2012-08-29 20:03:00 följande:
    Kanske borde prata med honom först och främst och höra vad han har att säga. sedan får du se vad det leder till!
    Du anar inte vad jag försökt! Jag försöker ta upp det så ofta att jag känner mig som världens tjatigaste, men jag får aldrig nåt vettigt svar :(
  • Anonym

Jag tycker att du ska sätta dig ner med honom på en plats där ni kan prata. Säg precis hur du känner och att du vill lösa problemet. Boka en tid hos en sexolog, de har jättebra tips och ser allt objektivt. Kan ni hitta en kompromiss kanske? Om det nu är så att din sambo inte längre tänder på dig alls, och inte vill röra dig är det ju bättre att han säger det nu så att du inte behöver må dåligt i onödan. Då finns det kanske inte något kvar att kämpa för...

• Anonym (Körd?)
    Anonym skrev 2012-09-14 18:37:29 följande:
    Jag tycker att du ska sätta dig ner med honom på en plats där ni kan prata. Säg precis hur du känner och att du vill lösa problemet. Boka en tid hos en sexolog, de har jättebra tips och ser allt objektivt. Kan ni hitta en kompromiss kanske? Om det nu är så att din sambo inte längre tänder på dig alls, och inte vill röra dig är det ju bättre att han säger det nu så att du inte behöver må dåligt i onödan. Då finns det kanske inte något kvar att kämpa för...

Vi har pratat rätt ordentligt nu och jag vet bättre var problemet ligger. Vi ska försöka jobba på detta båda två. Tack för alla råd!
Svar på tråden Är det kört för oss?