• skruttis77

Knipkulor efter förlossningen?

Hej , jag undrar om det är ngn som använt apotekets knipkulor. Hur fungerar de? Vad kostar de? Kan man använda de som ngn slags mått på hur knipträningen går framåt?

Tacksam för svar

MVH skruttis

• Svar på tråden Knipkulor efter förlossningen?
  • varfördåför

de är dyra som fasen 500kr.. (men det är det ju värt för att slippa massa problem iof)

det är trest kulor så man kan se hurbra knip man har.. det är en stor lätt kula en mittemellan o en liten tung..

det följer med en bra bruksanvisning och det är lätta att använda och det märks tydligt om det blir bättre eller inte

• skruttis77

Ok , det var ganska dyrt. Jag har fått träningsprogram och det går ju ut på att man gör 5 sek knip ett antal gånger. Men knipkulor då går man väl och spänner hela tiden?

Det vore intressant och se om knipövningarna gör ngn skillnad, min man kan känna att jag inte har samma knip som innan förlossningen ( 2 mån sen).

Tack för svaret!

• neffi

jag köpte knip kulor på ett sexparty ......jag gjorde vanliga knip övningar innan dess och kunde knipa av strålen när jag kissade osv sen blev jag jätteförkyld med astma och hosta ...när jag fick en andningsattack och hostade jättemycket då kissa jag ner mig!!!!!
    skämdes som en hund .....

efter det köpte jag knipkulorna nu annvänder jag dem ett par gånger i veckan när jag ska ta mig en riktig långdusch...på det viset glömmer jag inte annvända dom

lycka till

glömde säga att man kan beställa här www.miraspice.se tror dom ligger på allt mellan 150-250 kr..... jag fick ge 250 men vet att dessa ska ha billigare priser

• varfördåför

jag ahr vagitrim.. det är apotekets.. jag törs bara anända sådana men va smart att ha dem i duschen.. det har jag aldrig tänkt på.. jag duschar ju ändå ofta en timma omdagen

ibörjan då man tränar med knipkulor så tränar man också o gör kortare knip o sedan slappnar man av. sedan ska man kunna gårunt o typ damsuga i 20minuter med den tyngstakulan i känns som att det kaske är en bitbort efter två förlossningar o aldrig tränat nått knip innan

• Nibu

Hej!!

JAg köpte mina på himmelriket.se

Fun balls...Det är dom bästa och kostar 199kr Mycket bra måste jag säga :O)

• skruttis77

Varför är apotekets kulor så himla dyra ( 500 kr)? Är det någon slags lyxvariant eller?

• Mia83

janice81

Tack för tipset! Har beställt nu, kunde inte skylla på priset längre ju. Tror nog att de duger till att kontrollera och träna musklerna, trots det ringa priset.

• varfördåför

med apotekets kulor får man med trestycken, så man kan träna på en helt annan nyvå.. +att det fins indikatorerpå dem att m tränar rätt.. osså frå man två program med so man kag göra, beroendå på vad det är man vill uppnå..

Svar på tråden Knipkulor efter förlossningen?