Framkalla abort själv?
Nu har jag försökt kontakta abortmottagning i fyra dagar utan resultat. Jag har ringt på abortmottagningens telefontid men det enda som händer är att jag hamnar i telefonsvarare som säger "tyvärr kan vi inte ta emot flera samtal idag". Försökte då ringa till gynakuten som sa "Vet du vad du kan göra? Du kan ringa till vår abortmottagning på telefonnummer ....." som är precis det som jag försökt ringa i fyra dagar. Jag frågade om det inte finns något annat sätt att boka tid men de sa att det enda som gick att göra var att ringa. Jag lämnar på dagis/skola precis då telefontiden öppnar och kan inte sitta i bilen och ringa en abortmottagning inför de andra barnen.
"Förresten, de kanske har städdagar på gynmottagningen" kom sköterskan på sen, det kanske är därför det är strul med telefonsvararen. Bra.
Därefter ringde jag Vårdguiden som gav mig numret till ett antal mottagningar som alla hänvisar till: guess what: sjukhusen eftersom jag gått förbi vecka 11.
Så här är jag nu, fast i sjukhusets eviga telefonsvarare utan möjlighet att få någon tid. Till gynakuten får man bara åka om det är just akut.
Funderar nu allvarligt på att framkalla ett akut tillstånd själv så att jag äntligen kan få komma in på det j***a sjukhuset. Det är helt galet att det ska vara såhär.
Kan man gå till vårdcentralen och be dem skriva ut dagen-efter-piller utan att berätta hur långt gången man är? Finns det några andra trick att ta till för att framkalla abort? Jag vet att det låter helt sjukt men det är svensk sjukvård som är så j*vla sjuk att det inte går att sätta ord på knappt.