• heddas

Karlstad-soffa från IKEA

Hej, någon som har en Karlstad-soffa från Ikea? Är ni nöjda? Jag tänker mig en Sivik mörkgrå - samlas det lätt synligt damm på det tyget tror ni? Något annat tyg ni i stället skulle rekommendera?

• Svar på tråden Karlstad-soffa från IKEA
  • gorek86

Hej jag har en karlstad soffa och är jättenöjd, väldigt bekväm att sitta i och snygg. Har sivik grå nu och
    jag kan nog säga att jag tycker att den färgen är bra, förutom vi som har vita katter Flört

Har vit klädsel också och babyblå Glad

• heddas

Ha ha, ja kan tänka mig att vita katter och mörk soffa inte alltid är så bra kombo. :) Men kul att du gillar! Tycker också de är snygga, och framförallt förmånliga, soffor.

Har haft en klippan i svart förut, och där fastnade det alltid en massa fläckar, damm och så vidare. Så undrar bara om Siviks mörkgråa tyg är likadant.

• Nynne

Vi har den stora fåtöljen, en tvåa och en trea i Ullvi grå och vi är jättenöjda. Vi kom över en rea för en månad sen och köpte hela gruppen ny för 3980 spänn. De är stora och sköna, rymmer två familjer utan problem :) tyget drar till sig en del hår från hunden men är lätt att dammsuga :)

• gorek86
    heddas skrev 2012-08-29 21:33:36 följande:
    Ha ha, ja kan tänka mig att vita katter och mörk soffa inte alltid är så bra kombo. :) Men kul att du gillar! Tycker också de är snygga, och framförallt förmånliga, soffor.

Har haft en klippan i svart förut, och där fastnade det alltid en massa fläckar, damm och så vidare. Så undrar bara om Siviks mörkgråa tyg är likadant.
    Nej jag tycker att den håller sig bra, och blir det nån fläck nån gång så är den ju väldigt smidigt att ta av klädseln på och tvätta i 60 grader Glad
  • heddas

Vilket kap! :) Ja, tror nog det blir en Karlstad i mörkgrå. Tycker kanske Kivik verkar skönare och snyggare, men känner inte riktigt att den är värd priset, iaf inte om man jämför med vad Karlstad kostar.

• gorek86

Ja kivik är ju också fin och bekväm men jag tror att den är lägre har jag för mig,så klädseln blir ofta väldigt lortig nertill emot golvet Glad

• Pirum

Ni som har Svik mörkgrå som tyg, har ni tvättat det någon gång? Hur håller det färgen? Jag tycker tyget påminner om ett mörkt jeanstyg och sånt slits ju färgmässigt.

Vi funderar på Karlstad fast hörnsoffa i Isunda grå. Hade det funnits ett maskintvättbart snyggt tyg, exvisl guldig olivgrön eller klarrröd eller orangeröd eller petrol eller brun faktiskt så hade vi satsat på det för vi kommer få kemtvätta ett par gånger.  

• gorek86
    Pirum skrev 2012-08-29 22:59:51 följande:
    Ni som har Svik mörkgrå som tyg, har ni tvättat det någon gång? Hur håller det färgen? Jag tycker tyget påminner om ett mörkt jeanstyg och sånt slits ju färgmässigt.

Vi funderar på Karlstad fast hörnsoffa i Isunda grå. Hade det funnits ett maskintvättbart snyggt tyg, exvisl guldig olivgrön eller klarrröd eller orangeröd eller petrol eller brun faktiskt så hade vi satsat på det för vi kommer få kemtvätta ett par gånger.  
    Nej jag har aldrig tvättat den klädseln så tyvärr vet jag inte?? Glad
  • heddas

Nå, nu har jag i alla fall köpt min Karlstad - mycket nöjd hittills. Tack för alla svar!

Svar på tråden Karlstad-soffa från IKEA