• Webbredaktör Annelie

Hur länge ammade du?

Enligt en artikel i SVD idag fortsätter amningen att minska i Sverige. Socialstyrelsens statistik för 2010 visar att 97 procent av mammorna ammade sitt barn en vecka efter förlossningen. Efter ett halvår ammade endast 63 procent.

Statistiken visar även på stora regionala skillnader i landet. Amningsfrekvensen är högst i Stockholm och Uppsala, medan Västmanland, Värmland och Halland ligger lägst.

Hur länge ammade du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge ammade du?
  • Dr Mupp

Första 1 månad
    Andra 20 månader
    Trean 2,5 år
    Fyran 2,5 år 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dina08

Ganska jobbigt att ha mjölkstockning, humörsvängningar och vara svettig och lukta sur mjölk jämt, men så länge man är hemma går det väl an för barnets bästa. Slutade vid 9 månader när min man tog över föräldraledigheten.

• skogsvitter

Ammade i 12 och 14 månader ungefär. Röstade på mer än 1 år.
    Jag tycker också att det känns lite konstigt att hamna i samma kategori som de som ammat i flera år. Det är ju en väldig skillnad och stora variationer.

Ni som har väldigt stora skillnader i amningslängd mellan olika barn, har ni röstat på den som ammat väldigt kort, eller den som ammat länge?

• MalinEddie

Första barnet: 6 veckor helamning. Ammades totalt i 6 månader.
    Andra barnet: 6 månader helamning. Ammades totalt i 13 månader.

• JessiWill

Ammade min son tills han var 8,5 månad. Hade gärna ammat längre men han trappade ner helt själv och valde när han skulle sluta.
    Denna gången ammar jag på och får se hur länge det blir

• Your Mama Bear

Ammar min son som är 23 månader. Får se när vi slutar men det känns inte som att det kommer att ske snart.

Svar på tråden Hur länge ammade du?