• maneten

Miniform - vilken effekt fick ni och hur snabbt?

På inrådan från BVC ska vi nu prova miniform. Hoppas det ska underlätta för lillen att slippa så mkt gaser i magen. Nu undrar jag om ni märkte någon effekt av Miniform och isf hur snabbt denna kom? Jag är lite skeptisk till att det ska vara så fantastiskt men jag hoppas givetvis att det stämmer.

Behöver höra lite solskenshistorier, så kom igen nu ni som testat det

• Svar på tråden Miniform - vilken effekt fick ni och hur snabbt?
  • Nattsuddaren

Jag tyckte nog att det blev lite bättre när vi började med Minifom, det tog kanske 2-3 dar och hon blev lugnare i magen tror jag. Svårt att säga egentligen, då jag ju inte vet hur hon hade varit utan. Men jag har hört massor som det varit jättebra för.
    Lycka till!

• Nattsuddaren

Jag tyckte nog att det blev lite bättre när vi började med Minifom, det tog kanske 2-3 dar och hon blev lugnare i magen tror jag. Svårt att säga egentligen, då jag ju inte vet hur hon hade varit utan. Men jag har hört massor som det varit jättebra för.
    Lycka till!

• Teskedsmamman

Det fungerar inte för alla men lättare magbubbel lugnar det... båda mina killar fick en bättre start på livet utan allt för mycket magknip. På lillkillen kom effekten inom ett dygn. På den store kom den efter 2-3 dagar.

• duck

Efter ca 2-3 dagar blev det lite bättre för min son och när jag sedan började ge honom magknipsmassage morgon och kväll blev det nästan helt bra, så mitt tips är att börja ge det också - jag fick lära mig det på bvc!!

• Nebulosa

Minns inte hur snabbt det hjälpte men jag märkte att det var lättare att rapa dottern då hon fick Minifom. Innan rapade hon knappt alls och fick istället ont i magen.

• mappe

Jag funderar också på att börja med miniform. Finns det fler som kan dela med sig av sina erfarenheter?

• maneten

Jag har nu kört med det i fem dagar och tycker mig märka en förbättring, han sover iaf bättre på nätterna coh det bullrar inte lika mkt i hans mage längre. Så jag tycker att det funkat bra för oss.

• lärkis

Verkade efter 3 dagar på så vis att lillljejen fick lättare att fisa.

• Kottan81

Började med 10 droppar enl rekommendation, blev då lite bättre. Efter 1 vecka höjde vi dosen till 20 droppar före varje amning och då blev det stor skillnad!

Svar på tråden Miniform - vilken effekt fick ni och hur snabbt?