• Anonym (Vill Få Ett Plus)

känns som vi aldrig kommer att lyckas

Hej
    Det känns som vi aldrig kommer att lyckas att få ett plus. Har nu förskökt i 14 månader =( 
    Denna månaden har vi börjat med ferilitestmonitor, men lyckades inte fick bara hög på monitorn =( 
    Finns det någon där ute som har försökt så länge eller längre som nu fått sitt efterlängtande plus?
    Skulle dehöva peppning och råd.  
    Tack  

• Svar på tråden känns som vi aldrig kommer att lyckas
  • Anonym (Socker)

Har du tagit bort allt socker ur kosten? Det gjorde mig som helt infertil gravid inom två månader. Ta bort socker och mjöl så kommer du att lyckas!

• Anonym (vill så gärna)
    Anonym (Vill Få Ett Plus) skrev 2012-08-30 11:37:14 följande:
    Hej
    Det känns som vi aldrig kommer att lyckas att få ett plus. Har nu förskökt i 14 månader =( 
    Denna månaden har vi börjat med ferilitestmonitor, men lyckades inte fick bara hög på monitorn =( 
    Finns det någon där ute som har försökt så länge eller längre som nu fått sitt efterlängtande plus?
    Skulle dehöva peppning och råd.  
    Tack  
    hej 
    jag har vart i barn tankar i 7 år o nu har jag hittat Killen i mitt liv. vi har vart ihop i 3 år och vi har försökt i 4 månader och inget resultat här ännu . =(
    men håller tummarna för er att det kommer ett pluss snart.. :) 

åå det blir svårt att ta bort sockert , är typ beroende av kakor men ska försköka, ska göra allt för att lyckas tack för tipset Skrattande

Vill ha mer tips Tack Skrattande

• Pimpinellan

Gör en infertilitetsutredning via landstinget om ni har rätt till det eller privat. Ta bort socker var nog det sämsta rådet på länge,jovars,om man är fet och har utebliven äl p.g.a det kan viktnedgång hjälpa,men infertilitet kan bero på så många saker och det måste utredas och man måste få adekvat hjälp. Det  är dessutom lika vanligt att felet är mannens så att rakt av påstå att man får barn bara av att sluta äta socker är ju både elakt och korkat sagt.

• Anonym (Socker)
    Pimpinellan skrev 2012-08-30 13:57:23 följande:
    Gör en infertilitetsutredning via landstinget om ni har rätt till det eller privat. Ta bort socker var nog det sämsta rådet på länge,jovars,om man är fet och har utebliven äl p.g.a det kan viktnedgång hjälpa,men infertilitet kan bero på så många saker och det måste utredas och man måste få adekvat hjälp. Det  är dessutom lika vanligt att felet är mannens så att rakt av påstå att man får barn bara av att sluta äta socker är ju både elakt och korkat sagt.

Du vet inte vad du pratar om. Ta del av samtida forskning om fertilitet! Kosten är ett mycket vanligt skäl till infertilitet. Se exempelvis kostdoktorn.se för mer info och en sammanfattning av internationell forskning.

Vi vill göra en utredning men på lantingens hemsida står det att man ska ha försökt i 2 åroch att man ska vara 24 år, jag fyller 22 och min man fyller 23, men vi bestämmde att om vi inte lyckas till jul så ska vi ansöka om att få en utredning Glad 

• Anonym
    Anonym (Socker) skrev 2012-08-30 14:06:50 följande:

Du vet inte vad du pratar om. Ta del av samtida forskning om fertilitet! Kosten är ett mycket vanligt skäl till infertilitet. Se exempelvis kostdoktorn.se för mer info och en sammanfattning av internationell forskning.
    Aldrig i livet att jag skulle få för mig att lyssna på den där människan och hennes "fakta".
  • Dragonball
    Anonym (Socker) skrev 2012-08-30 11:42:42 följande:
    Har du tagit bort allt socker ur kosten? Det gjorde mig som helt infertil gravid inom två månader. Ta bort socker och mjöl så kommer du att lyckas!
    Då är du inte helt infertil? Varifrån har du fått det om du någonsin varit gravid?
  • Dragonball
    Anonym (Vill Få Ett Plus) skrev 2012-08-30 14:56:35 följande:

Vi vill göra en utredning men på lantingens hemsida står det att man ska ha försökt i 2 åroch att man ska vara 24 år, jag fyller 22 och min man fyller 23, men vi bestämmde att om vi inte lyckas till jul så ska vi ansöka om att få en utredning Glad 

Man kan söka sig till en del privatkliniker efter ett år. Lycka till! Det tar längre för många än man tror.
Svar på tråden känns som vi aldrig kommer att lyckas