Inlägg från: logg81 |Visa alla inlägg
  • logg81

Vad gör du med en död katt?

Ringer polisen och ber dom hämta katten.

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • logg81
    alllwaysdrunk skrev 2012-08-31 12:04:07 följande:
    Har inte en susning om hur polisen jobbar, men hämta en död katt??????
    Ja nu ringer jag väl inte 112 och begär halva poliskåren till den döda katten....

Men 11414 är ett icke-akut nummer man kan ringa och anmäla icke-akuta ärenden... Och ja... polisen hämtar döda katter...
  • logg81
    alllwaysdrunk skrev 2012-08-31 12:25:10 följande:
    Detta måste jag fråga min polispolare, låter sjukt att dom ska ödsla tid på sån skit sak.
    De har ju chipläsare och kan kolla ganska snabbt vem som är ägare till katten. Förutsatt att det nu finns ett chip.
    Tror inte heller att det är något prioriterat ärende, de hämtar väl katten när de har tid för det...

Morsan har hittat döda katter när hon varit ute med sin hund och då har hon ringt polisen och de har hämtat den. Men som sagt... de kom inte med blåljus och sirener...

En skitsak är det väl egentligen inte eftersom ett dött djur kan ses som en sanitär olägenhet. Det är ju inte speciellt fräscht med ett kadaver runt husknuten...
  • logg81
    Farsa på stan skrev 2012-09-06 17:23:48 följande:
    Om du uttrycker dig så urbota korkat om utekattägare kan du inte förvänta dig ett seriöst svar från mig. Jag tycker att det är betydligt mer oansvarigt att hålla en levande varelse, som gärna rör sig på en stor yta, inspärrad hela livet för ens eget höga nöjes skull.
    Fast så gör vi ju med många olika tamdjur. Så frågan är ju vart man ska dra gränsen? Ska vi släppa hästar och kor fria oxå bara för att de är djur som vill gå på stora betesmarker? Hundar är ju ett hett debattämne när det gäller kopplets vara eller icke vara. Det dras ofta paralleller mellan hund och varg och vargen är ju en vandrare. Ska hunden få vandra den oxå?
    Eller är det enbart kattägare som ska ha gräddfil och få släppa sina djur vind för våg bland trafik och hus?

Jag tycker utekatter hör hemma på landet och där trafiken är tät, tex mitt i städer, ja där håller man kissarna inne eller sätter på dom koppel. Inte för ens egna skull utan för kattens skull. Förmodligen väljer man en lite lugnare kattras om man ska ha den inomhus. Där blir det ju som när man köper hund. Man väljer sinne och storlek efter sitt intresse...  Fast kanske är kattägaren även där ansvarsbefriad när det gäller val av katt?

• logg81
    fettjock skrev 2012-09-08 14:22:02 följande:
    Och?
    Ja... man ska kontakta polisen. Om de sedan hämtar kattkadavret eller inte är ju upp till dom.

Polisen i Norrköping har plockat upp katter som legat döda utmed vägen. Hur övriga polismän i Sverige gör kan ju inte jag svara på. Här är de iaf tillräckligt schyssta att ta bort den döda katten och försöker få tag i ägaren...
  • logg81
    fettjock skrev 2012-09-09 12:35:06 följande:
    Nä, man ska bara kontakta om man själv skadat katten.
    Med den inställningen behöver jag ju inte meddela polisen om något som skett i samhället. Så länge jag själv inte varit inblandad.... Jag kan skita i allt...
  • logg81
    fettjock skrev 2012-09-10 15:00:31 följande:
    En sketen jävla katt som man inte ens själv kört på, man kanske ska ringa 112 istället.
    För varför inte överdriva än mer när man reda håller på.

Men vill du skita i allt så är det upp till dig, hoppa ge andra det epitetet bara för man ser det meningslösa med ringa till polisen.
    Vad vill jag polisen ska göra, hmm plocka upp döda katter eller jaga våldtäktsmän.
    Ett riktigt jävla tufft val här, kanske du kan hjälpa mig?
    Så svårt att välja Spöke
    Tror nog att du ska ta och prata med din vän igen och be honom/henne förklara hur arbetsfördelningen ser ut inom polisväsendet.
    O så kanske läsa det jag skrev igen och läsa rätt...
  • logg81
    Din maamma skrev 2012-09-27 14:57:22 följande:
    Det ligger ofta döda katter utmed landsvägen där jag bor, det är ingen som bryr sig härute på landet.
    Jag har kört på katter vid två tillfällen men det går inte att identifiera dem så man kan inget göra i alla fall.
    Som kattägare får man räkna med att en lagårdskatt klarar sig maximalt 2-3 år. Räven, grävlingen eller trafiken tar de flesta.

Om det OFTA ligger döda katter utmed er landsväg undrar jag hur ni bilister kör... Anpassar ni inte hastigheten om det är en väg där många katter ränner?
Svar på tråden Vad gör du med en död katt?