Inlägg från: fettjock |Visa alla inlägg
  • fettjock

Vad gör du med en död katt?

Pratade med en polis, han sa på frågan om dom skulle plocka upp en död katt "inte speciellt troligt".

• fettjock
    logg81 skrev 2012-09-08 23:01:50 följande:
    Ja... man ska kontakta polisen. Om de sedan hämtar kattkadavret eller inte är ju upp till dom.

Polisen i Norrköping har plockat upp katter som legat döda utmed vägen. Hur övriga polismän i Sverige gör kan ju inte jag svara på. Här är de iaf tillräckligt schyssta att ta bort den döda katten och försöker få tag i ägaren...
    Nä, man ska bara kontakta om man själv skadat katten.
  • fettjock
    logg81 skrev 2012-09-09 20:00:58 följande:
    Med den inställningen behöver jag ju inte meddela polisen om något som skett i samhället. Så länge jag själv inte varit inblandad.... Jag kan skita i allt...
    En sketen jävla katt som man inte ens själv kört på, man kanske ska ringa 112 istället.
    För varför inte överdriva än mer när man reda håller på.

Men vill du skita i allt så är det upp till dig, hoppa ge andra det epitetet bara för man ser det meningslösa med ringa till polisen.
    Vad vill jag polisen ska göra, hmm plocka upp döda katter eller jaga våldtäktsmän.
    Ett riktigt jävla tufft val här, kanske du kan hjälpa mig?
    Så svårt att välja Spöke
  • fettjock
    logg81 skrev 2012-09-13 08:10:54 följande:
    Tror nog att du ska ta och prata med din vän igen och be honom/henne förklara hur arbetsfördelningen ser ut inom polisväsendet.
    O så kanske läsa det jag skrev igen och läsa rätt...
    Det ingick inte att skopa upp katter efter vägkanten.
  • fettjock
    Primrose skrev 2012-09-16 09:02:22 följande:
    Det har hänt mig en gång, för många år sedan. Det var vinter så den var alldeles stel. Det visade sig senare att kattungen hade ramlat ner från en balkong hos en granne.
    Först tog jag den i en tidning och la den i soprummet. Men insåg snabbt att så kunde man nog inte göra, så jag ringde 90000 (som numret var då) och de sa att jag skulle kontakta polisen, vilket jag gjorde. Och så kom polisen och hämtade katten.
    För 25år sedan, kan jag nog tänka mig det kunde hända.
Svar på tråden Vad gör du med en död katt?