• Anonym

Prydhet, blyghet, spärrar och hämningar

Jag är en av de där "pryda" kvinnorna!

Jag har inga problem att prata om sex med min sambo men jag har problem att släppa alla hämningar - tror bara jag kan göra det i lite berusat tillstånd! Kanske för att jag har såna kontrollbehov!?

Vi väntar våra första barn (tvillingar) nu och jag hoppas att mina hämningar kommer att släppa med tiden! Men vi pratade mycket om det i början eftersom han var lite orolig för att jag inte skulle kunna "leka och njuta" ordentligt - och då inte han heller!

Jag antar att tiden kommer att visa hur det blir men jag jobbar på det!

Mitt tips är ju att ni kan väl prata om det - försöka iaf! Vi pratar om allt och jag tror att det hjälper, även om vi inte alltid når en lösning så startar vi iaf en process!       

• Anonym
    Anonym (SUCK!!!) skrev 2012-08-31 09:54:25 följande:
    Tack för att du delar med dig.

Jo, missade att ta med kontrollbehovet . Det har hon så det räcker och blir över, men vi kommunicerar mycket om det och allt annat så hon har lyckats tagga ner det behovet en del.

Jag hoppas verkligen att du kan bemästra ditt kontrollbehov framöver. Det är verkligen en stor anledning som jag ser det att dessa andra "hinder" blir så tydliga.

Min fru kan bli helt galet kåt när hon dricker lite och blir berusad. Då blir hon verkligen en vildkatt. Tänk om hon kunde plocka fram det i nyktert tillstånd.

Så hur funderar du och tänker du kring sex när ni skall till eller under akten med ditt kontrollbehov. Kan du känna dig för utlämnad när det gäller vissa grejer eller vill du känna trygghet och göra det ni brukar för att du känner att det har ju fungerat hittills? 
    Jag tror faktiskt att det handlar mycket om att inte hamna i en position som jag inte känner mig bekväm i! Men sen också - pga kontrollbehovet - att jag har svårt att bara njuta, att bara ta för mig! Jag är liksom "medveten" om allt hela tiden... om du förstår vad jag menar!?

Jag ser ju att min sambo försvinner in i total njutning och det kan jag känna mig avundsjuk på - men jag tror verkligen att allt bottnar i behovet att vara i kontroll hela tiden!

Det är ju kontrollen man släpper på när man är lite berusad!   
  • Anonym
    Anonym (SUCK!!!) skrev 2012-08-31 10:18:45 följande:
    Jag upplever det ungefär så som du beskriver det. Hon är medveten precis som du. Medveten om både hennes kontrollbehov, svårigheter med att njuta och slappna av samt ta för sig. Och "för" medveten om vart jag ibland försöker styra det hela. Hon har svårt för att flyta med och bara låta det ske. Kan avbryta det härliga med kommentarer som "vad tänker du göra nu" eller liknande...hm...lite avtändande och lustdödande om du frågar mig. Det är ju inte så att jag försöker göra något hon inte vill för såpass bra känner vi varandra...det jag kan känna i de lägena är att hon inte litar på mig. Hon känner sig inte 100% trygg kanske p.g.a att kontrollbehovet tar över och gör henne osäker, vilket jag inte vill och hon säkert inte kan hjälpa.

Haha... jag har också sagt typ "vad gör du" till min sambo - stackaren! Du verkar ju känna henne så pass väl att du vet vad som är bekymret!

Jag kan bara hålla med om att det är ett bekymmer! Har man behov av att vara i kontroll hela tiden så är det svårt att släppa sig själv till den eufori som kommer i sex och orgasm!

Jag håller inte med "Blake" ovan om att man inte är i kontakt med sina känslor - för det handlar inte om det!  

Ibland när min sambo tycker att nu ska vi försöka tänja lite på gränserna (mina gränser) så tar vi det långsamt och han är väldigt tålmodig  med mig och lugnar mig - för jag vill ju kontrollera det! Det är ju jobbigt för mig att inte bara kunna ligga ner och njuta också! Obestämd
  • Anonym
    Anonym (SUCK!!!) skrev 2012-08-31 10:45:11 följande:
    Det där med att tänja gränserna fick jag höra igår...hon känner att jag aldrig blir nöjd. Att jag alltid flyttar fram gränserna/tänjer på gränserna. Jag gör det både medvetet och omedvetet. 

Hur känner du med det. Känner du att din man tänjer för mkt på gränserna? 

Nja egentligen inte för mycket men det är ju på gränsen av vad jag är bekväm med! Eftersom vi pratade om detta i början av vårt förhållande så vet ju jag att det är något han vill - och jag vill väl egentligen också men har väldigt svårt för det!

Vi har ju bra sex ändå men det är väl den där lilla extra kryddan!

Såg vad du svarade "Blake" om ifall hon träffade någon annan! Jag har ju haft flyktiga förhållanden där killen inte betydde lika mycket för mig som min nuvarande gör, där jag kunnat släppa lite mer på mig själv! Jag tror och vill att vi ska bli gamla ihop - kanske har det något med saken att göra också!?
  • Anonym
    Anonym (SUCK!!!) skrev 2012-08-31 11:58:45 följande:
    Vi pratade tyvärr inte så mkt om det i början av vårt förhållande och hon har inte med sig någon som helst erfarenhet sedan tidigare så vi startade i rejäl uppförsbacke kan man säga.

Jag tror säkert att hon vill och det har hon sagt och antytt, men det krävs så mycket mer mod och ansträngning för henne att "våga" än vad det gör för mig och blir det då för mkt så antar jag att det blir helt fel. Hon backar.

Jo, är man i ett förhållande som är lite flyktiga eller som inte har satt sig lite antar jag att jakten fortfarande är i full gång. Man håller på att lära känna varandra och tänker inte på några spärrar eller hämningar förns "fisken" har dragits upp? Man "presterar" lite över sin förmåga för att inte visa sig "feg" kanske!?

Men här känner jag ändå att jag har förhållandet i en lite ask (inte egoistiskt menat, mer som en metafor). Hon vill bli gammal med mig och jag med henne. Vi älskar varandra mkt och det finns en rejäl bas av kärlek och omtanke att hämta kraft ifrån. 
    Mmm... varje problematik är ju specifik!

Jag har inga problem med att ta initiativ till sex och har inga problem att vara med på noterna när min sambo väcker mig mitt i natten! Men det är just det här med att bara ge sig hän i sexet och släppa på kontrollen och sluta vara så medveten om allt som händer! Vi har sex rätt ofta fast just nu är det lite svårt pga graviditeten - men annars! Men vi kanske inte kör så mycket nytt! 
  • Anonym

Du igen ts!!??? Varför blir du ALDRIG nöjd SUCK!!! 

Din fru har gjort mycket för dig, hon bjuder på snabbisar och har sex oftare än hos önskar, hon har gått halvvägs. NÄR är det din tur att gå halvvägs?? Du nöjer dig inte förrän du får precis som du vill eller?? Varför kan du inte acceptera att din fru är som hon är?? Och varför är det endast din fru som ska möta dig på halva vägen. LÄGG NER NU!!!  

• Anonym
    Anonym (SUCK!!!) skrev 2012-08-31 10:45:11 följande:
    Det där med att tänja gränserna fick jag höra igår...hon känner att jag aldrig blir nöjd. Att jag alltid flyttar fram gränserna/tänjer på gränserna. Jag gör det både medvetet och omedvetet. 

Hur känner du med det. Känner du att din man tänjer för mkt på gränserna? 
    Nej du blir aldrig nöjd ts, i början tyckte jag synd om dig, men nu tycker jag allvarligt synd om din fru! Hon försöker redan göra dig nöjd på flera sätt, men det är inte nog, du slutar inte förrän hon har blivit precis som DU vill ha henne! VAD vill din fru? Fast det kanske inte är så viktigt vad din fru vill? Allt handlar ju bara om DIG, DIG och DIG. Skäms!
  • Anonym

Tänker du på att allt ditt tjat, dina drömmar och ambitioner för ert sexliv, kanske får henne att känna sig otillräcklig? Att du aldrig är nöjd, att hon inte duger? Inte sexigt att känna sig så, då försvarar man sig och slår ifrån sig. Du har ingen aning om vad som pågår i hennes huvud. Tänk om hon har någon riktigt otäck anledning till att hon finner detta svårt. Jag känner henne ju inte men det är få människor som jävlas på pin kiv. De flesta är innerst inne rädda. 

Föreställningen om att det "ska" komma "naturligt" ställer till det mycket. Liksom alla andra "borden".

Pratar du med henne lika ärligt som du gör med oss här?

Ni måste båda våga sätta relationen på spel för att fixa detta. En av er måste ta steget, släppa allt låtsasstrunt, vara riktigt ärlig, blotta sig, och ta er båda till en ny nivå. 

• Anonym
    Anonym (Blake) skrev 2012-08-31 11:21:34 följande:
    Håller med i detta. Jag har gett upp och lämnat ett låst, kontrollerat och hämmat sexliv.

Bristen av nyfikenhet, på sex och på mig, bristen på att ta ansvar för sin egen njutning och min njutning  skadade självkänslan och relationen i sin helhet. Tillslut så dödade det själen långsamt. Det blev sådan slitningar och det förde inte något gott alls med sig. Oavsett hur mycket jag försökte så fick vi aldrig ordning på sexet och istället för att dö den långsamma döden så gav jag upp och lämnade. När jag träffade min nuvarande fru så insåg jag hur osynkade jag och mitt ex var.
    Ååå, vad jag känner igen mej...
  • Anonym

TS! Jag tycker det låter som att Du har svårt att njuta och vara närvarande i det sex du = ni faktiskt har eftersom du är så upptagen med att längta efter något annat,något mer. Inte för att jag är någon förespråkare av Mindfullness eller så...

Svar på tråden Prydhet, blyghet, spärrar och hämningar