• Anonym (Irriterad)

Nu vill jag få slut på skitsnacket o allt ljugande! bvc och anonyma anmälningar, vad stämmer?

För att göra en lång historia kort för lite över 2 år sen gjorde hs farmor en anonym anmälan till soc för att hon ville jävlas. Det var rent utav löjliga saker i anmälan samt hon hittade även på värre saker som hon tidigare själv har gjort och soc fick veta då hon förlorade sitt eget första barn. Nu till saken. Hon har hela tiden blåljugit o sagt hon inet gjort anmälan (alla vet dock att det är hon av många många orsaker som är helt ologiska och hon var dessutom riktigt artg och förbannad på mig dan innan dom kom och gjorde hembesök). Hur som helst hon har fortsatt ljuga och påstått det kan vara alla möjliga som anmält och hennes senaste lögn nu är att (hon har alltså ändrat historien igen) hon hade ringt till en bvc vi kan låtsas den bvc heter "piteå" så det blir lättare att förstå. Hon trodde förmodligen att vårat barn gick till just Piteå bvc och låtsas nu att hon hade ringt dom för oro vad gäller h. Och att de i sin tur har ringt soc. Nu är det så att h gick på bvc som vi kan kalla "umeå bvc". Vi vet ju att hon ljuger hur som helst men vi vill få stopp på hennes lögner och att hon ska erkänna nån gång!.

Skulle bvc som barnet inte tillhör dvs "piteå"

1. göra en socanmälan eller hänvisa till det bvc där barnet faktiskt går  dvs "umeå"? eller skulle de kontakta bvc "umeå" där barnet går och be de göra anmälan?

2. skulle det journalföras?

3. Är bvc någonsin anonyma i sin anmälan? (eftersom den var anonym)

4. är det möjligt att jag då aldrig skulle få veta att det var bvc som anmälde?

Det finns ju absolut ingenting som talar för att det hon säger stämmer, hon blåljuger om precis allt! Och jag är så less på den där jäkla människan!

Kan tillägga att det gjordes aldrig en utredning (eftersom det såklart inte var befogat då hon hittat på massor av skit samt sa saker som bara var rent utav löjliga, vilket jag har svårt o tro bvc skulle anmäla för själva..!!)

Det viktigaste att få veta är alltså, är de någonsin anonyma, journalförs anmälningar i bvc journalen (de som de själva gjort)

Tacksam för snabbt svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-31 19:59
    logiska skulle det ju vara, inte ologiska..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-31 20:01
    Kan dessutom skriva att våran bvc tycker om oss jätte mycket och jag får jämt höra vilken engagerad mamma jag är.

• Svar på tråden Nu vill jag få slut på skitsnacket o allt ljugande! bvc och anonyma anmälningar, vad stämmer?
  • Anonym (Irriterad)
    MrsKnapa skrev 2012-08-31 20:00:00 följande:
    Nej bvc anmäler inte anonymt!!!
    Du är helt hundra, aldrig någonsin? Det är ju knappast som något hot fanns mot dom..
  • Anonym (Irriterad)

fler svar? vill få slut på det här eländet!

• AnnaS83

BVC får inte anmäla anonymt, det är bara privatpersoner som får det. Det kan du vara helt 100 på

• Anonym

BVC anmäler inte anonymt!!!

• stresss

Man kan inte anmäla anonymt i sitt yrkesutövning.

Om farmorn fortsätter att hålla på så där kan ni anmäla henne för trakasserier.

• Anonym (bvc-tant)

När man anmäler i yrket kan man inte anmäla anonymt. Man kan inte heller anmäla något som är enbart baserat på hörsägen, tex att någon ringer och berättar för BVC att ett barn far illa, det kan aldrig ensamt ligga till grund för en orosanmälan.

• AnnaS83
    Anonym (bvc-tant) skrev 2012-08-31 20:15:22 följande:
    När man anmäler i yrket kan man inte anmäla anonymt. Man kan inte heller anmäla något som är enbart baserat på hörsägen, tex att någon ringer och berättar för BVC att ett barn far illa, det kan aldrig ensamt ligga till grund för en orosanmälan.

Det är klart att BVC kan anmäla på hörsägen, varför inte? BVC är skyldiga att anmäla om de misstänker att ett barn far illa, de behöver inte veta eller ha bevis. Så du menar att om en person tar kontakt med BVC och berättar t.ex. att hennes bror förgriper sig sexuellt på sin dotter så kan inte BVC göra något mer än att hoppas att denna person anmäler själv? Menar du det så får du gärna visa lagrummet som stöder det.
  • Anonym (Irriterad)

Tack allihopa, ni har gjort min dag! Nu har hon grävt sin grop djupare än någonsin eftersom det är fakta att anmälan var anonym! :D:D  Vi har ju vetat hela tiden att det är hon UTAN TVEKAN men nu kan hon definitivt inte fortsätta med fler lögner..

Kan man verkligen anmäla för trakasserier? Kan väl bli svårt i och med att anmälan var anonym o hon bara ljuger ihop en massa?

• Anonym (Irriterad)

Oavsett om man kan anmäla på hörsägen eller inte, det är skitsamma, anonymiteten avslöjade henne totalt!

Svar på tråden Nu vill jag få slut på skitsnacket o allt ljugande! bvc och anonyma anmälningar, vad stämmer?