Inlägg från: ljung och viol |Visa alla inlägg
  • ljung och viol

Borde alla kläder vara unisex?

Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?
  • ljung och viol
    jodå skrev 2012-08-31 20:44:04 följande:
    Ska man rösta på "Borde alla kläder vara unisex?", eller på om det ska vara ok för en man att använda läppstift och klänning?

Borde alla kläder vara unisex. Det med klänning och läppstift var bara ett exempel.
  • ljung och viol
    fortsätt paddla skrev 2012-08-31 20:52:46 följande:
    Förlåt men jag fattar inte frågan?

Idag finns en herravdelning och en damavdelning. Borde detta tas bort så alla kläder är för alla?
  • ljung och viol
    grind skrev 2012-09-02 23:09:59 följande:
    Nej, kvinnor i manskläder är avtändande.

Tycker inte heller det är fint.
  • ljung och viol

Jag tycker män i kvinnokläder är avtändande.

• ljung och viol

En del vrkar ha missförstått min fråga. Jag menar alltså inte att vi ska börja tillverka speciella unisexkläder utan att alla kläder ska vara för alla. Vad tycker ni om det? Var min fråga.

• ljung och viol

Undrar hur många män som i smyg fantiserar om att bära ex. klänning..

• ljung och viol
    FraYo skrev 2012-09-04 17:02:01 följande:
    Idag slog en sak mig.

När ska genusfolket slå bak ut pga att rosa bandet är rosa.
  • ljung och viol

Det är väl inget konstigt att jag som heterosexuell kvinna tänder på män i manskläder och inte i kvinnokläder. Heterosexuella män tänder väl oftast inte på butchflator??

• ljung och viol
    leehlo skrev 2012-09-05 17:09:42 följande:
    Jag skulle bli så avtänd om min man började sminka sig, använda klackar och klänningar. En går inte igång på andra etniciteter, vissa dofter, utseenden osv och en del går inte igång på män i kvinnokläder. Om 100 år är det kanske annorlunda. Idag bär ju kvinnor byxor tex. Jag är väl en produkt av min tid men jag står för det. 
  • ljung och viol
    röderaff skrev 2012-09-05 20:55:57 följande:

Frågan har ju inte att göra med vad du eller jag tänder på utan att alla skall ha möjlighet att klä sig som dom vill.
    Jag tänder inte heller på män i klänning men tycker att de män som vill ha klänning ska ha lättare att hitta klänningar än de har nu. För mig räcker det att tända på en man, dvs min man, och sen kan resten gå i klänning eller ziperall om dom vill, kan inte bry mig mindre. 

Det har du rätt i.
Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?