Inlägg från: Persona |Visa alla inlägg
  • Persona

Borde alla kläder vara unisex?

Kvinnliga kvinnor kommer lätt undan med manliga plagg, det anses väl rakt av förhöja deras kvinnlighet. Många män tycker att det är dö charmigt med kvinnor i herrskjorta som är lagom uppknäppt och ett par slanka bruna ben till det. Männen däremot kan inte poängtera sin manlighet med motsvarande crossover utan får hålla sig på sin kant så det verkar väl mest vara killarna som är förlorarna.

• Persona
    Cloudyberry skrev 2012-09-01 08:23:39 följande:
    Nej läppstift och klänning på män är så fjolligt som det kan bli och jag ogillar verkligen fjollor. Unisexkläder i den bemärkelsen att kläderna är neutrala och inte överdrivet maskulina eller feminina, ja. För barn. 

Inget fel på fjollor. Om man nu tänker att manligt/kvinnligt i klädstil handlar om attraktion, om att skapa ett spänningsfält mellan könen så tror jag att det är en väldigt stark kraft som inte "skadas" av klädval ...du attraheras inte av män i klänning och läppstift men den man som skulle välja det om klädklimatet var öppnare skulle kanske inte attraherat dig när han hade kostym heller.
  • Persona

I de affärer jag köper kläder i är det faktiskt redan rätt unisex modemässigt, den största skillnaden är just klänningen, kjolen, blusen som är kvinnans enbart. Annars är det mest svart, grått, mörkblått och lite senapsgult och så klart lite olika skärning efter figur. Skulle nog säga att det är större skillnad på barnkläder vilket är ironiskt. Det anses på något sätt vara ett trauma att det inte syns vad man har för kön när man är barn och då måste föräldrarna hjälpa till med att klä dom så att det framgår. Att killar kan ha långt hår var helt borta länge medans det nu i alla fall är hyfsat vanligt och inget som betraktas som degraderande av någons manlighet. Anders Borg är liksom gubbe oavsett.

• Persona
    Velouria skrev 2012-09-03 21:49:39 följande:
    Det gör ju vissa män redan, men helt ärligt så går jag mer igång på olikheterna. Den sexuella attraktionen för mig är att jag dras till män som inte påminner om mig. Lite svårt att förklara.
    Life's a piece of shit, when you look at it...

Vad är olikheten mellan en man i jeans och t-shirt och en kvinna i samma kläder?
  • Persona
    Furstinna skrev 2012-09-04 07:18:28 följande:
    Persona: det sitter ju helt olika på kvinnor och män. Våra kroppen är väldigt olika.

Jag svarade på en kommentar från velouria som hyllade olikheterna mellan könen, försökte påpeka att de finns där ändå oavsett kläderna "jeans+tshirt"
Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?