PumpkinQueen skrev 2012-09-06 16:03:31 följande:
Som...
Sen skulle jag vilja ge dig ett generellt råd: När du lägger in diagram eller liknande, tala alltid om VAR du tagit dessa från. Så att vi förstår att du inte suttit och ritat ihop dem själv. Det är rätt viktigt.
Då skall vi se:
Du: Hur vet man det?
Jag: Genom att fråga dem anonymt
Du: De kanske ljuger?
Jag: De har visat sig att de inte ljuger om liknande frågor som är pinsamma och omanliga exempel om impotens. Det vet vi eftersom siffran är lika stor när män svarar att de har det och kvinnor svarar på om det varit med om att deras män har det.
Du: I den här frågan ljuger de ändå, jag har inget stöd för det men de ljuger eller så vet de inte om de är homosexuella eller inte. Därför kan vi inte veta någonting så jag tror majoriteten av alla människor är bisexuella
Jag: Visst kan det vara så att det finns vissa som ljuger men eftersom siffrorna stämmer med vad som uppges i mängder med liberala länder så verkar det ju inte så. Du: De ljuger
PumpkinQueen skrev 2012-09-06 16:21:15 följande:
Varför ska jag ge skäl till d...
Nu spelar det ju ingen roll om människor blir stenade på sina stället för homosexualitet eftersom vi jämför med ställen där de inte blir det. Det argumentet faller ju då såvida du inte tror att det finns mer homosexuella i ex. arabländerna än i västvärlden.
Vad vi diskuterar är ju om människor brukar ljuga i anonyma undersökningar gällande ex. sexuella preferenser. Det finns inget som tyder på att så är fallet utan där vi kan kontrollera om de ljuger eller inte ser vi att de i regel inte ljuger. Du säger, utan något som helst vetenskapligt stöd, att det inte stämmer.
Självklart måste du göra avvägningar vad som är rimligt eller inte. Annars kan jag ju alltid säga att den skillnad vi ser beror på att Elvis lever eller att det finns en allsmäktig tekopp svävande i omloppsbanan som styr allt. Det går aldrig motbevisa, det är däremot knappast rimligt.