Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Borde alla kläder vara unisex?

Jag tycker att alla kläder är unisex. Om jag vill ha byxor på mig så är det ju ingen som hindrar mig. Om man man vill ha kjol så får han ha det. Könet sitter ju inte i kläderna, det sitter UNDER kläderna. Glad

Frågan är alltså felaktigt ställd, tycker jag.

• PumpkinQueen
    Pycke skrev 2012-09-05 15:47:52 följande:
    Alla får klä sig precis som de vill, men JAG skulle inte vilja ha en man som bar klänning & läppstift.

Precis! Jag vill inte ha en man med träskor och truckarkeps, men det betyder ju inte att jag vill hindra någon från att klä sig på det viset om den nu vill det.
  • PumpkinQueen
    CFly skrev 2012-09-05 15:52:29 följande:
    Det här är en rätt intressant grej. I ena stunden jobbar man hårt för att bli av med könsuppdelning och va man ska tycka är kvinnligt och manligt. Men fortfarande vill inte kvinnor ha en man som tycker om läppstift och nagellack t.ex. Varför inte? Varför jobbar man inte att få det könsneutralt även här då?

Det är en fråga om tycke och smak, helt enkelt. Alla ska få se ut precis hur de vill. Det finns ju folk som tycker att det är fint med läppstift och nagellack även på killar. Bland hårdrockare, gothare, syntare och så vidare är det helt accepterat att killar bär smink och "feminina" kläder, utan att anses vara fjolliga eller omanliga. Det är bara talibansvenssons som har problem med alla som inte lever i radhus, har tvåkommafyra barn, en tjock golden retriever, svart volvo och gillar att grilla flintastek på sommaren. Flört
  • PumpkinQueen
    CFly skrev 2012-09-05 15:53:53 följande:

Egen teori. Kan det rent utav vara så att vad män och kvinnor finner attraktivt och går igång på styrs av vilket kön vi har och är inte lika mellan män o kvinnor. Därför finns det också ett annorlunda utbud för män o kvinnor. För att om vi klädde oss lika så skulle det ta bort en viss attraktion mellan oss.

Så du utgår helt kallt från att alla människor är hetrosexuella och att alla heterosexuella gillar exakt samma saker?
  • PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-09-05 17:38:56 följande:
    Det är väl inget konstigt att jag som heterosexuell kvinna tänder på män i manskläder och inte i kvinnokläder. Heterosexuella män tänder väl oftast inte på butchflator??

Fast jag tänder liksom mer på själva kroppen är på kläderna som råkar sitta på kroppen.
  • PumpkinQueen
    CFly skrev 2012-09-06 13:12:45 följande:

Jo fast attraktion är inte enbart styrt av vår uppväxt. Attraktion är något som styrs mestadels biologiskt.

Hur förklarar du då att det finns killar som inte passar in i din macho-norm, som fortfarande ses som attraktiva? Eller att det funnits olika normer för skönhet i olika tidsepoker? Eller att det finns olika skönhetsideal i olika delar av världen?

Om det vore så som du påstår, så skulle väl alla tycka att exakt samma saker var vackra? Skönheten hade inte längre legat i betraktarens öga.
  • PumpkinQueen
    CFly skrev 2012-09-06 13:13:44 följande:
    Nej, jag diskuterar bara majoriteten av folk. Majoriteten är inte homosexuella. Undantag finns inom allt och ska vi diskutera undantag kommer vi ingenstans för posterna skulle bli så långa så ingen kan säga något utan att någon annan kommer med ett undantag som motangrepp.
    Går det verkligen att mäta sexualitet? Om inte, hur vet du då att en majoritet av världens befolkning är hetrosexuella?
  • PumpkinQueen
    Elit skrev 2012-09-06 14:22:40 följande:
    När det gäller partnerpreferenser så finns det ju en del saker som ses som attraktivt i alla kulturer som studerats över hela jorden. När det gäller kvinnor är de som mest attraktiva runt 23 års ålder (när de är som mest fertila), timglasformad kropp med ett höft/midja ratio på 0,7, klara ögon, fylliga läppar, slät hy, höga kindben, fasta bröst etc. dvs. de saker som kvinnor dagligen anstränger sig för att fixa till. Det är inte något som kommer ändras utan är ju biologiskt styrt. Män kommer ex. alltid vara mer intresserade av kvinnors utseende än vad kvinnor är av mäns. Här ser vi skillnaden i 53 länder med 200 000 tillfrågade personer.

Eftersom vi har personer, särskilt kvinnor, som anses extremt vackra så talar det ju för att vi faktiskt tycker ganska lika.

...och vad har det med kläderna att göra?
  • PumpkinQueen

Och dessutom skulle jag vilja få titta lite i din kristallkula, Elit. Eftersom du så stensäkert kan uttala dig om framtiden, menar jag.

• PumpkinQueen
    Elit skrev 2012-09-06 14:25:56 följande:
    Frågan är ju varför du vill fördumma debatten. Här får du ett gott riktmärke hur det ser ut i västvärlden. Sen får du ge någon djävulsk bra anledning till varför detta inte skall gälla i andra delar av världen. 

Frågan som JAG tycker är mest intressant är väl varför DU tycker att det är viktigt att påstå att jag skulle vilja fördumma debatten.

Sen skulle jag vilja att du förklarar för mig hur man bär sig åt för att mäta någons sexuella läggning. Vad använder man för mätinstrument?
Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?