Inlägg från: Furstinna |Visa alla inlägg
  • Furstinna

Borde alla kläder vara unisex?

Ljung och viol: det är jättebra om allt var för alla men man kan väl fortfarande ha det uppdelat som det är idag? Det är tillåtet att idag köpa vad man vill. Så jag förstår inte vad man ska förändra.

• Furstinna

Polypond: ett steg i rätt riktning att den stora massan ska anpassa sig efter ett fåtal? Du pratar om kroppsform nu och det finns kläder i alla storlekar. Så åter, vad är problemet? Det finns absolut inget som hindrar en man från att köpa klänningar. Det går utmärkt att köpa på nätet om man inte vågar gå till en butik.

• Furstinna

Polypond: men det är väl bara att gå till dam- eller herravdelningen? Varför försvåra för alla andra? Det finns INGET som hindrar varken män eller kvinnor att handla på de andra könets avdelning.

Precis som nenne666 ovan. Starta en egen butik med speciell inriktning eller en del i en butik som inriktar sig på unisex.

Jag får t.ex gå till speciella butiker eller vända mig till nätet för att hitta behå i min storlek. Jag kräver inte att man ska fylla alla butiker med min storlek bara för att JAG behöver en speciell storlek utan jag förstår att butikerna tar in de vanligaste storlekarna. Precis som överviktiga har specialbutiker eller delar i en butik anpassat för deras storlek.

• Furstinna

Man måste anpassa efter vad den stora massan efterfrågar.

• Furstinna

Frökenlöken: det där är ju faktiskt helt sant! :)

• Furstinna

Polypond: jo om man delade upp alla plagg efter plagg och inte kön.

Men vad är problemet med att göra det?
    Det är ett alternativ.

Men som någon ovan sa är ju egentligen alla kläder unisex. Man får lov att köpa vad man vill :)

• Furstinna

Polypond: men förstår hur svårt det hade blivit att handla då? Och efter kroppsform? Hur delar man upp det då? Finns ju 1000 olika kroppsformer. Jag tror att folk undvikit att handla i en sådan butik just för att de hade varit rörigt. Då är det bättre att unisex kan få sin lilla hörna precis som tjocka har fått.

• Furstinna

Persona: det sitter ju helt olika på kvinnor och män. Våra kroppen är väldigt olika.

• Furstinna

Råttfångare: absolut. Även om kläderna är sydda på olika vis för att passa. Men skulle man blanda ihop alla kläder så tror jag det skulle skapa en stor irritation. Just för att män och kvinnor har så olika kroppar. Jag tycker det är kanon som det är idag. Det enda jag hade önskat var att man delade upp efter storlek men fortfarande indelat i män och kvinnor.

• Furstinna

Polypond: förlåt men jag förstår absolut inte hur du tänker? Man har väl en kroppsuppfattning? Jag vet att ett par manliga jeans kommer sitta förjävligt på mig så jag undviker att testa dem. Jag undviker att titta på dem för jag har inte en manlig kropp. Det finns idag kanske vi säger 40 olika typer av passform på ett par jeans. Menar du att man skulle ha 40 olika avdelningar i en butik då?

Då känner iaf jag att de som intresserar sig efter ett sånt rörig upplägg starta en egen butik så vi andra slipper bli drabbade och få avsätta dubbel tid för att handla.

Vad säger du om att ha en del i en butik som är till för de som vill handla unisex?

Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?