Inlägg från: CFly |Visa alla inlägg
  • CFly

Borde alla kläder vara unisex?

PumpkinQueen skrev 2012-09-06 11:34:39 följande:

Det är en fråga om tycke och smak, helt enkelt. Alla ska få se ut precis hur de vill. Det finns ju folk som tycker att det är fint med läppstift och nagellack även på killar. Bland hårdrockare, gothare, syntare och så vidare är det helt accepterat att killar bär smink och "feminina" kläder, utan att anses vara fjolliga eller omanliga. Det är bara talibansvenssons som har problem med alla som inte lever i radhus, har tvåkommafyra barn, en tjock golden retriever, svart volvo och gillar att grilla flintastek på sommaren. Flört

Jo fast attraktion är inte enbart styrt av vår uppväxt. Attraktion är något som styrs mestadels biologiskt.
  • CFly
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 11:36:06 följande:

Så du utgår helt kallt från att alla människor är hetrosexuella och att alla heterosexuella gillar exakt samma saker?
    Nej, jag diskuterar bara majoriteten av folk. Majoriteten är inte homosexuella. Undantag finns inom allt och ska vi diskutera undantag kommer vi ingenstans för posterna skulle bli så långa så ingen kan säga något utan att någon annan kommer med ett undantag som motangrepp.
  • CFly
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 13:50:56 följande:

Hur förklarar du då att det finns killar som inte passar in i din macho-norm, som fortfarande ses som attraktiva? Eller att det funnits olika normer för skönhet i olika tidsepoker? Eller att det finns olika skönhetsideal i olika delar av världen?

Om det vore så som du påstår, så skulle väl alla tycka att exakt samma saker var vackra? Skönheten hade inte längre legat i betraktarens öga.

Nu diskuterar du undantagen igen. Minoriteterna. Jag diskuterar majoriteten.
  • CFly
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 14:46:06 följande:
    Jag är inte så säker på att de är en minoritet. Jag tror att det som du kallar för majoritet är väldigt högljudda och benägna att trycka ner de som tycker annorlunda.

Läs på om attraktion. Attraktion är något som visar sig vara samma för hela jordklotet vilket är rätt intressant. Det ter sig bara på olika sätt. Men det är fortfarande oavsett kultur en som tror på sig själv, tar hand om sig själv, kan leda, har humor osv som får mest attraktion.
  • CFly

Ibland känns det som att folk här på forumet alltid ska misstro saker, hitta en anledning eller letar efter ett undantag bara för att ha något att kasta in i debatten och kunna säga emot.

• CFly
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 15:28:44 följande:

Det är lite så som en diskussion fungerar.

Jo till en viss del. Men tillslut måste man hitta ett spår. Om man alltid gör så tror jag inte jag skulle kunna gå igenom skolan med godkända betyg. Om jag skulle misstro allt som sas och inte ta till mig någonting för att det kanske.. eller kanske här finns ett annat spår eller tänka på nåt annat sätt. Ja då skulle jag inte kunna ta till mig någon kunskap alls.

Man kan inte hitta sidospår på allt bara för att ha något att sätta emot.
  • CFly
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 16:03:31 följande:

Som sagt, det är din uppfattning. Min uppfattning är att det som fördummar debatten är folk som inte klarar av att diskutera, utan kommer med osakliga påhopp när deras lilla världsbild blir kritiserad.

Du sitter och försvarar en mätmetod vars effektivitet och exakthet inte kan bedömas. Jag upplever nog att min ståndpunkt i jämförelse med din är något mer rimlig. Vidare är det som mäts i den typ av test som du pratar om inte vilken sexuell läggning som människorna faktiskt har, utan vilken sexuell läggning som de själva upplever att de har. Det kan finnas en skillnad här.

Vi vet att det förekommer att människor ljuger. Men vi drar slutsaten att de inte gör det i anonyma undersökningar? Varför? Vad skulle hindra dem? Dessutom kan det väl finnas andra skäl (än medvetna och direkta lögner) till att man kan få missvisande resultat i undersökningar; allt beror ju på hur dessa är utformade, på underlaget, frågeställningarna, svarsalternativen och på hur man valt ut personerna som ingår i testgruppen.

Sen skulle jag vilja ge dig ett generellt råd: När du lägger in diagram eller liknande, tala alltid om VAR du tagit dessa från. Så att vi förstår att du inte suttit och ritat ihop dem själv. Det är rätt viktigt.
    Grejen är den att det är inte Elits "lilla världsbild" det är faktiskt vad jag ser helt neutralt efter vad ni har skrivit här en stor världsbild förankrat med forskning och vad andra människor faktiskt lär ut på universitet.

Det är ju fakta ordentligt och grundat på något. Så det är inte bara Elits egna uppfattning utan det är från fakta.

Jag skulle säga samma sak om du också kom med fakta grundat på något du kan hänvisa till.
  • CFly

Det känns ibland som att någon kommer med något.

Den andra har inget att grunda det på men det känns som att man själv bara vill hitta ett motargument så kastar man ut det och så begär man att den första personen ska veta allt och svara på alla frågor åt olika håll om det. Det är inte säkert man kan. Men även om personen inte kan det betyder inte att forskningen som personen hänvisar till är fel för det.

• CFly
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:44:36 följande:

Fast du verkar inte riktigt ha koll på

1) vad forskning är
    2) vad som lärs ut på universitet
    3) vad som är fakta
    4) hur man avgör vad som är fakta

Jag tror att du skulle uppleva debatten som mycket mer intressant och givande om du tog reda på dessa saker. Du verkar ju vara intresserad av att tänka på saker och ting, så varför inte lägga ner någon termin på att studera på högskola eller universitet? Du skulle säkert tycka om det och det skulle ge dig lite mer kött på benen. Dessutom skulle du ju träffa människor, vilket kanske skulle påverka din inställning till kvinnor.

På nytt använder du meningar bara för att reta människor. Istället för att göra som man gör när man träffar folk i verkligheten. Man är artig och diskuterar medmänskligt.

Jag ser i dina texter t.ex. när du skriver "termin på att studer på högskola eller universitet?" du vet ingenting om mig men ändå skriver du så som att du tar för givet att jag inte skulle ha studerat.

Sedan säger du "Dessutom skulle du träffa människor" som att du vill reta mig som att jag inte skulle träffa människor.

Det är detta jag menar med medmänsklighet. Jag får känslan av att du mellan raderna vill provocera.
  • CFly
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 10:07:03 följande:
    Fast. Om du kommer med ett påstående, så är det självklart att folk ber dig att backa upp det.

Ja samma anledning Elit ber dig backa upp dina påståenden. Jag ser faktiskt honom komma med uppbackningar av massa forskning.
Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?