Inlägg från: Furstinna |Visa alla inlägg
  • Furstinna

Borde alla kläder vara unisex?

Polypond: Du har ingen lust som i att du inte är intresserad? Det hade nog underlättat för dig. Lösningen är nog inte att alla butiker ska ändra om utan att du kanske lär dig vad som passar din kropp?

• Furstinna

Polypond: nä men det finns massvis med tighta t-tröjor för män på herravdelningen. Varför ska de köpa på dam när det finns på herr? Bara att storlekarna är anpassade efter en manlig kropp och inte en kvinnas.

Jag har förstått de och jag kan bara säga att en sån butik hade jag aldrig handlat i och jag tro aldrig att butikerna skulle göra sig den otjänsten att förstöra för den stora massan.

Varför handlar du inte på herr? Det är fritt fram, ingen som hindrar förutom din dåliga självkänsla.

• Furstinna

Polypond: small till XL?? Hur fan går det till?

• Furstinna

Vadå ingen kräver att män ska vara intresserade? Intresserade av vad?

• Furstinna

Ja men du har ju ingen lust så det är inte särskilt förvånande när jag tänker efter.

• Furstinna

Polypond: vad har du träffat för män? Alla män jag känner är mkt medvetna om vad för kläder de sätter på sig och hur de sitter. Män har också krav på sig, det är inte bara kvinnor. Alla påverkas mer eller mindre.

• Furstinna

Polypond: jag gör ej skillnad på var den är köpt. Jag har herrkläder själv hemma ;). Jag köper ibland på herr om det är något speciellt. Det mesta passar mig givetvis inte men vissa saker köper jag ibland. Men det gör inte att jag vill att alla kläder blandas ihop. Jag ser vad som kanske passar och inte. Och killar är mer än välkomna att handla på dam :)

• Furstinna

Polypond: dom vill inte bär klänning. Har en gaykompis däremot som bär kjol. Skitsnygg kille men helt makalöst snygg kropp. Han är tom attraktiv i sin kjol. Nu är han iofs gay så han är inte det minsta intresserad av mig men jag hade inte velat gå vidare med honom. Jag känner ingen direkt attraktion till killar i klänning. Men känner heller inte attraktion till killar i kostym.

• Furstinna

Polypond: är det lögn? Jag har aldrig sett någon vakt eller avspärrning på damavdelningen? Har du?

• Furstinna

Men vem är det som hindrar egentligen? Är butikens uppdelning eller en bristande självkänsla? Och vilket av dessa är viktigast att jobba med? Att göra sig till ett offer gynnar ingen och allra minst en själv.

• Furstinna

Polypond: ingen man har någonsin sagt till mig att han vill bära klänning. Och då är jag absolut en människa man skulle kunna säga det till. jag skulle aldrig döma någon som bar klänning.

• Furstinna

Alla män har möjlighet att gå i klänning och krigsmålning. Finns ingen dom hindrar dem.

Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?