• Anonym

Misstänker min son är homosexuell, hittade den här videon

">

han har börjat umgås med en konstig kille och nu så visade han den här för mig, jag vet inte vad jag ska tycka!?
  • Svar på tråden Misstänker min son är homosexuell, hittade den här videon
  • Anonym
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2012-09-02 05:46:12 följande:
    ja men det skrämmer mig ju att han kanske är homosexuell!!! förstår ni inte det eller?

om han är bög så kommer han inte kunna ge mig några barnbarn och föra vårat släkte vidare, jag får ångest bara jag tänker på det bryr inte någon av er er om nått sådant?

Men han och hans livspartner kan ju sla sina pasar ihop med ett lesbiskt par som vill ha barn och vips sa har du barnbarn! :)
  • Anonym (Ha, ha!)

Varför ens ställa frågan? Skit samma om han är "gay", spelar ingen roll överhuvudet taget!

Man älskar någon, och blir kär. Känner  "vibbarna", and so what? Det viktigaste är att ditt barn kan känna sig trygg, accepterat och älskat. Oavsett!

Har själv en dotter som är 19. Hon är ihop med en "kille", som är "bi". Hon är också bi...Ja, ibland undrar man ju vad de "pysslar med", men bara hon är glad och känner sig älskat, och det är hon!

"Integrationsrespekt", är ett nytt ord, som jag vill införa i :

g3.spraakdata.gu.se/saob/Hjärta

Och: Varför tycker du att hans "kille" är konstig?

• Helle333
    ja men det skrämmer mig ju att han kanske är homosexuell!!! förstår ni inte det eller?

om han är bög så kommer han inte kunna ge mig några barnbarn och föra vårat släkte vidare, jag får ångest bara jag tänker på det bryr inte någon av er er om nått sådant?

Det kan han visst. Man kan adoptera, ge sperma till en tjej som föder barnet. Så tyvärr faller ditt argument där. Om det visar sig att han tycker om pojkar så visa att du älskar på honom på riktigt och stötta honom. (det kan ju faktiskt vara så att om han faktiskt tycker om flickor så är det ju inte säkert att han ger dig barnbarn ändå. Alla vill inte ha barn)
  • Jojile

Eh, nej? Att DU inte får barnbarn eller att ert släkte inte förs vidare står inte så högt i kurs mot att han får leva fritt och lyckligt. Om han nu skulle vara homosexuell så kommer han möta mängder av idioter, så låt han slippa fördomar i sitt eget hem iaf.
  • CygnusX1

Du bör låta din son ha sitt liv i fred. Det är hans liv - inte ditt.Förvånad
    Det är ingen "plikt" för barnen att leva för sina föräldrars önskemål om barnbarn. 

• toccata

Drar du verkligen paralleller mellan den här ganska klumpiga, tonårsaktiga och faktiskt fördomsfulla videon och homosexualitet?

Tror du hittar den här typen av material i väldigt många tonårsrum i Sverige.

Lite intressant att se vad du själv drar för likhetstecken i dina få ord ovan.

"Misstänker min son är homosexuell", du, det är inte ett brott av vara homosexuell idag. Vi har kommit längre än så. Inte nog med det, förutom videon, så han har också börjat umgås med en "konstig kille". Ja, då var ju det ställt utom allt rimligt tvivel liksom.

Du kanske skulle ta och se efter lite inom dig själv och städa bland dina egna värderingar tycker jag.

• Emmi27

Han kan visst få biologiska barn. Har du legat under en sten senaste årtiondena TS? Obestämd

• duntäcke

Men haha, videon var ju ett rätt uppenbart skämt?! 
    Varför skulle han inte få barn om han vill det, även om han skulle vara gay. Jag och min flickvän har lyckats skaffa oss fem stycken. Om du menar att det är annorlunda för gaykillar, så ja det är det ju, men vill dom ha barn kan dom ju skaffa det på annat sätt. Surrogatmammor, adoption, tillsammans med ett par lesbiska… Mina tips till dig: Skaffa humor, var stolt över din son.
  • duntäcke
    Jojile skrev 2012-09-02 07:14:44 följande:

Eh, nej? Att DU inte får barnbarn eller att ert släkte inte förs vidare står inte så högt i kurs mot att han får leva fritt och lyckligt. Om han nu skulle vara homosexuell så kommer han möta mängder av idioter, så låt han slippa fördomar i sitt eget hem iaf.
Svar på tråden Misstänker min son är homosexuell, hittade den här videon