• Anonym

hur gör ni med saker varannan helg?

Mina barn bor mest hos mig men är 0-4 nätter i månaden hos sin pappa. Beror lite på. Jag står ju flr barnens inköp av kläder mm eftersom jag får underhåll och barnbidrag. Hittills har vi gjort så att han har lite kläder från mig hos pappan. Om det börjar tryta skickar jag ned mer och om han får mkt hos sig skickar han tillbaka. Dock saker som badkläder, gympakläder mm skickar vi fram och tillbaka. Jsg tycker han själv kan köpa såna saker för underhållet räcker ju bara till basic saker ändå så om han köper ett par badbyxor för 79 kr kan ju inte det vara hela världen. Hur gör ni?

• Svar på tråden hur gör ni med saker varannan helg?
  • Anonym

Nä och jag begär verkligen inte att han ska köpa allt. Jag köper givetvis kläder osv men JAG ska väl inte behöva skicka med badkläder, gympan, stövlar IFALL de ska göra nåt den helgen. Kan ju bli en hel kappsäck!!

• Anonym
    Regnig måndag skrev 2012-09-01 08:53:32 följande:
    Det kan bli en hel kappsäck fastän det är varannan vecka!
    Då handlar det inte om basic utan om att favoriterna ska med.
    Det ligger ju lite inbyggt i systemet att det behövs packas. Att försöka uppfostra den andra föräldern slår alltid fel för varför gör man det? För barnens skull.

problemet är att han hämtar på fritids vilket betyder att jag måste ta med det dit isf och jag cyklar. Det finns liksom ingen möjlighet. Jag erbjöd honom för ett tag sedan att ha extra hemma hos sig t ex regnkläder, stövlar, overall etc eftersom jag hade dubbelt men då tackade han nej..så antingen får han ju då stå sitt kast och barnen får vara inomhus eller så tycker han då att jag ska skicka sakerna mellan oss varje gång?! Skor, ytterkläder finns ju på fritids och det får väl han själv ta ansvar över vad han ska ta med hem till sig, det kan ju inte jag göra!

Det skickas ju ändå med nallar, gosefiltar etc etc. Men allt kan man ju inta ha på fritids för det kan ju bli stulet, tyvärr, ser det ut så... 
  • Anonym

regnig måndag: pga vår historia så vägrar jag att uppfostra honom utan han måste börja ta ansvar själv. Han har noll intresse i barnen egentligen utan ska bara jäklas med mig... och det stör mig. så eg så borde jag väl köpa trippel uppsättning (fritids, hemma här och hemma hos honom) så jag slipper tjafset varje gång men det kanske används 2 ggr och sen är det urvuxet och jag har inte så mkt pengar

• Anonym

Jag förstår inte problemet? Du säger att du inte kan skicka vadå? Badkläder? För det andra finns ju som sagt på fritids, regnkläder, gummistövlar etc. Så vad är det du måste släpa på på cykeln? Skicka väskan, för ja packa får han göra själv :)

• Anonym

Nä,mina barn har en bra pappa..kan köpa skor etc ibland..för barnets skull. Jag har bara skicka med några favvo grejer. Och får alltid tbx det. Det går aldrig att få någon milimeterrättvisa. Man får se till barnen. Men pappan borde ha lite kläder hos sig..badbyxor tex..för man kan aldrig veta exakt vad som ska göras en helg..då skulle man ju få packa massor,bara för att.

• Anonym

han står för det dom behöver där och jag för det dom behöver här. det enda dom tar med sig är sina kläder för att utöva sitt fritidsintresse. dyr utrustning.

• Anonym
    Regnig måndag skrev 2012-09-01 09:17:27 följande:
    Blir det verkligen stulet om det är nerpackat i en väska?
    I så fall skulle jag prata med personalen, dels för stöldernas skull men även för att fråga om väskan kan stå i personalrummet. Men oavsett prata pga stölder fastän det inte hör hit,  i tråden.

Beror allt på att du tycker att du inte kan släpa saker (cyklar) eller att du inte vill (han är slarvig)?
    Jag hänger inte riktigt med hur du menar. Du anser att du inte kan släpa saker för du cyklar och han vill inte ta hem saker du släpar med från dagis? Men du gör ju inte det pga att du cyklar? Eller hur menar du??

Rent krasst, om han har vh och du får pengarna är det du som ska stå för sakerna och kläderna. Det ligger således på ditt ansvar att se till att de har kläder som duger. Sen kan man tycka vad man vill om just det.
    Sluta tänka att det är han som får stå sitt kast för så är det inte, det är barnen som får stå ert kast.

Jag vet att det är orättvist och det kommer att vara det i många år till, tyvärr.  Men försök se vem som drabbas i slutänden när det blir tjafs om såna här småsaker.

det jag menar är att han kommer INTE packa ner sakerna som finns på fritids utan ligger det inte i väskan blir det inget och JAG får skit för det.

köper jag grejer han kan ha hemma kommer han använda det 2 ggr o sen växer barnen ur det och alla som får underhåll vet att det inte räcker till allt det ska räcka till. men skitsamma. jag får väl gå två omgångar till fritids på morgonen kl. 06 eller får jag lägga dit det 2 dagar tidigare...
    Anonym skrev 2012-09-01 09:10:58 följande:
    Jag förstår inte problemet? Du säger att du inte kan skicka vadå? Badkläder? För det andra finns ju som sagt på fritids, regnkläder, gummistövlar etc. Så vad är det du måste släpa på på cykeln? Skicka väskan, för ja packa får han göra själv :)

just det han inte gör och sen får jag skit för att sakerna inte finns!!!
    Detta är en speciell situation med bl a misshandel inblandat och därför är jag rädd att få skit eftersom det resulterar i bra mkt större omfattning av "skit" från hans sida...tyvärr 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-01 09:10:58 följande:

det är badkläder, gympakläder inkl skor (har sagt att han kan behålla dem hos sig men han skickar tillbaka dem varje gång så han kan säga att jag glömt dem sen nästa gång..), 2-3 olika nallar, nån enstaka leksak, extrakläder som tagit slut hos honom, mediciner etc...
  • Anonym

Du missförstår och känns som om du gör det för du bestämt att jag ska vara en sur person. Har jag skrivit nånstans att jag inte tänker stå för dessa saker??? Jag köper ALLT så kom inte med skitsnack!jag har tagit med alla saker till honom och erbjudit honom alla saker men han säger nej och sedan får jag skit för att de inte finns där sedan. Om du bara visste. Att kalla mig matyr oh my god!! Du vet inte ett skit. Jag frågade hur folk gjorde. Tror du jag är helt jävla rubbad så jag inte förstår hur man packar? Men inte fan ska JAG behöva se till att kläderna fritids är nerpackade utan att få skit? Du vet inte situationen mellan oss.

Svar på tråden hur gör ni med saker varannan helg?