Regnig måndag skrev 2012-09-01 09:17:27 följande:
Blir det verkligen stulet om det är nerpackat i en väska?
I så fall skulle jag prata med personalen, dels för stöldernas skull men även för att fråga om väskan kan stå i personalrummet. Men oavsett prata pga stölder fastän det inte hör hit, i tråden.
Beror allt på att du tycker att du inte kan släpa saker (cyklar) eller att du inte vill (han är slarvig)?
Jag hänger inte riktigt med hur du menar. Du anser att du inte kan släpa saker för du cyklar och han vill inte ta hem saker du släpar med från dagis? Men du gör ju inte det pga att du cyklar? Eller hur menar du??
Rent krasst, om han har vh och du får pengarna är det du som ska stå för sakerna och kläderna. Det ligger således på ditt ansvar att se till att de har kläder som duger. Sen kan man tycka vad man vill om just det.
Sluta tänka att det är han som får stå sitt kast för så är det inte, det är barnen som får stå ert kast.
Jag vet att det är orättvist och det kommer att vara det i många år till, tyvärr. Men försök se vem som drabbas i slutänden när det blir tjafs om såna här småsaker.
det jag menar är att han kommer INTE packa ner sakerna som finns på fritids utan ligger det inte i väskan blir det inget och JAG får skit för det.
köper jag grejer han kan ha hemma kommer han använda det 2 ggr o sen växer barnen ur det och alla som får underhåll vet att det inte räcker till allt det ska räcka till. men skitsamma. jag får väl gå två omgångar till fritids på morgonen kl. 06 eller får jag lägga dit det 2 dagar tidigare...
Anonym skrev 2012-09-01 09:10:58 följande:
Jag förstår inte problemet? Du säger att du inte kan skicka vadå? Badkläder? För det andra finns ju som sagt på fritids, regnkläder, gummistövlar etc. Så vad är det du måste släpa på på cykeln? Skicka väskan, för ja packa får han göra själv :)
just det han inte gör och sen får jag skit för att sakerna inte finns!!!
Detta är en speciell situation med bl a misshandel inblandat och därför är jag rädd att få skit eftersom det resulterar i bra mkt större omfattning av "skit" från hans sida...tyvärr