Försäkring Gotlandsruss?
Hej allihop med Russ!
Vad ger ni per månad i försäkring på era russ? Vad har ni för sorts försäkring? I vilket bolag? Vad är bra o tänka på vid val av försäkring?
Tacksam för lite info!
Hej allihop med Russ!
Vad ger ni per månad i försäkring på era russ? Vad har ni för sorts försäkring? I vilket bolag? Vad är bra o tänka på vid val av försäkring?
Tacksam för lite info!
Vi fick hem ett russ för 6 veckor sedan. Jag valde Agria som bolag. 120,000 i veterinärvårdskostnad, rehab, och mediciner ingår oxå.20% rörlig självrisk tror jag att jag valde. Vi betalar 235 kronor per månad för detta. Vi har henne inte livförsäkrad ännu så när vi gör detta så går det upp något i pris men inte mycket.
Ring till olika försäkringsbolag och fråga vad en försökring kostar på de olika bolagen. Det du behöver veta innan är hur mkt hästen ska vara försäkrad för på veterinär samt liv. Jag har livförsäkrat mina för den summa jag köpt dem för. Jag tror att livföräkringssumman är ganska avgörande för försäkringens månadskostnad.
Jag har Folksam. Hade det på förra hästen också och har varit jättenöjd med dem. Billiga, bra service och inget krångel. Har utnyttjat den både för veterinär och livförsäkringen. Aldrig några problem. Har även folksam på hunden och samma sak där. Väldigt lätta att ha o göra med och bra pris.