• Mamma gås

Behöver hjälp!

Hej hej!

Jag fick ett tips av en tjej att denna tråden fanns. Det är så att jag å en tjej till skrev vår C-uppsats i våras, läser socionomprogrammet och vi skrev om IVF-processen - Parets upplevelse av vårdens bemötande, samt processens påverkan på parrelationen. 

Vet inte om det kan vara till nån hjälp men jag kan mejla den till adressen du skrivit och sen kom jag direkt att tänka på en bok som beskrev hur det påverkar individen i det dagliga livet. Även studier/avhandling som beskriver hur det påverkar paret och individen. Ska försöka komma på vad boken heter å skicka med det oxå, OM du tror att det kan vara till intresse?

Jag har själv genomgått fyra IVF:er de två senaste åren så jag kanske kan bidra med något jag oxå.

Det som är ett problem i frågan om ofrivillig barnlöshet och den psykiska påverkan är just att det inte bedrivs så mkt forskning kring det. Forskningen som bedrivs handlar om den medicinska delen och det är därför svårt att få fram hur det egentligen påverkar gemene man i det vardagliga livet.

MEN psykisk ohälsa och depression är starkt kopplat till detta problem, vilket även framgick i de studier vi har kopplat till vår uppsats. 

• Mamma gås

Hej igen Solig

Den är skickad till mejladressen som finns i trådstarten men jag skickade den även till din adress nu så är vi helt säkra på att den kommer fram utan problem Flört 

Svar på tråden Behöver hjälp!