Förskolepersonal: hur gjorde ni?
Lufsan: Du skrev att du börjat nytt jobb men jag antar de visste du var gravid redan vid anställningen va?
Lufsan: Du skrev att du börjat nytt jobb men jag antar de visste du var gravid redan vid anställningen va?
Nej, anledningen jag frågar är att jag sitter i en sådan sits. Jag har börjat ett nytt jobb som förskollärare och är i vecka 11. När jag var på intervju visste jag inte att jag var gravid, tänkte börja med p-piller direkt när jag fick besked om jobbet då jag egentligen bara skulle få ett halvår vik men fick efter intervju provanställning och tänkte kan vara gött med fast jobb innan barn. Så ville fråga om de visste om det, men antar de när du skriver att din mage är i vägen och då borde andra redan se. Det jag tänkte fråga var när ska man berätta? Så var inget negativt med frågan :/ Vet bara inte när jag ska berätta för skäms när jag precis börjat på jobbet, precis nyexaminerad dessutom.
Skönt och höra att det gick bra för dig. Nej men jag hoppas jag får fastanställning ändå skulle kännas så skönt för den 3 mars så har jag gjort dem 6 månaderna och 25 mars är jag beräknad i nuläget. Har kub i vecka 13+0 och nu är jag 10+5. Men är inte hela världen egentligen jobb finns det gott om säkert efteråt med. Dock är det mitt samvete, men som du säger det är naturligt att bli gravid. Ska sluta nojja mig :/
Om man får vara nyfiken, vad har du för anställning? Heltid? Vik eller provanställning?