Förskolepersonal: hur gjorde ni?
Säger som någon annan sa. Rullpallar, sen såg jag att ni inte har de. Har jobbat som fsk i 5 år men inom förskolans värd i 11 år och aldrig varit med om att det inte finns rullpallar. De tycker jag absolut ni ska beställa 1 eller 2 st. De ska inte behöva gå på era pedagogiska kassa heller. Nu har jag blivit sjukskriven båda gångerna och jobbar i 1-3 års avdelning med bara blöjbarn. Så jag hade nog inte klarat det pga svår foglossning. Men Jag har många kollegor som jobbat tiden ut för att de velat de, lika många har tagit havandeskapspenning eller blivit sjukskrivna. Om du verkligen vill jobba så ska du klart göra det. Bara du som kan avgöra deär inte säker, men man kan väl söka havandeskapspenning och om du skulle få det beviljat kan man väl bara neka den om du nu inte vill ha den? Eller måste man ta ut den?
Magen är i vägen, de kan jag hålla med om, men av och påklädning kan nog många av barnen på er avdelning klara själv med lite hjälp. Har ni stege eller höj och sänkbart skötbord? När jag är på golvet med barnen har det hjälpt att sitta på knä. Magen är inte ivägen lika mycket då :) Man hittar sina knep :)