Inlägg från: minneli |Visa alla inlägg
  • minneli

Förskolepersonal: hur gjorde ni?

Jag blev nekad GP förra graviditeten, då jobbade jag med 17 barn 1-2 år, jag 100% och en annan 100% som också var gravid i samma vecka plus två som jobbade 75%.Blev sjukskriven 25% för högt blodtryck i typ v32 och lite senare 100% för havandeskapsförgiftningen.

Nu är jag i v23 på tisdag och har precis ansökt om GP, som isåfall blir från 16 nov, cirka 2 mån innan bf. Men det känns som ett lotteri om det blir beviljat eller inte..

• minneli

Fick tex en väldigt bra beskrivning av min chef över en arbetsdag. Sedan skrev även jag en.

80 lyft. 10-25 kg.

Kryssade i rutan att man jobbar själv.

Fyllde i gravuditetskrämpor

Och en massa annat också förstås, hoppas ni får också, alla förskollärare borde det.

• minneli

Lufsan: då jag sökte med första barnet kryssade jag inte i den, sen fick jag höra att jo du arbetar ju visst ensam vid många tillfällen ( öppning, stängning, vid raster osv). Fick inte beviljat då. Nu sa tom min chef att jag skulle kryssa i att jag jobbar ensam och visst gör man det, inte hela tiden men vid flera tillfällen har man inte chans att ta hjälp av sina kollegor.

• minneli

Jag hade kryssat i båda nu men min chef sa åt mig att ta bort ett kryss. Råder dig till att kryssa i det där man jobbar ensam.

• minneli

Hoppas! Min chef kollade tom på en tidigare ansökan som gått igenom som stöd.

Svar på tråden Förskolepersonal: hur gjorde ni?