• Fairy of the Valley

Såpa vs. Diskmedel

Jag undrar om Såpa är mer miljövänligt än handdiskmedel?
    Är det alltså mer miljövänligt att använda såpa att diska i?
    Vad är det för egentlig skillnad mellan såpa och diskmedel?

Kärlek, kärlek, kärlek! =)
  • Svar på tråden Såpa vs. Diskmedel
  • Marie-anne

hm det är nog ingen större skillnad, jag brukar tvätta i såpa då jag är så allergisk att jag handtvättar allt, men pröva så vet du ju sen=)

• Fairy of the Valley
    Marie-anne skrev 2012-09-01 21:04:21 följande:
    hm det är nog ingen större skillnad, jag brukar tvätta i såpa då jag är så allergisk att jag handtvättar allt, men pröva så vet du ju sen=)
    Jag vill använda det som är mest miljövänligt. Jag använder SKONAs oparfymerade handdisk nu, för jag tycker det verkar som att det är den som är bäst (i min affär iaf =0)). Men jag lär prova. Såpa kan man ju ha till flera saker. =)
  • Ingridsmamma

Det funkar kanska bra att diska med såpa, det löddrar inte lika mycket, sen känndes det som om det vart nån beläggning på. Jag gillade att diska i såpa, det var sambon som inte gillade det, hade jag varit själv hade jag fortsatt med såpa.

• Fairy of the Valley
    Ingridsmamma skrev 2012-09-01 21:46:04 följande:
    Det funkar kanska bra att diska med såpa, det löddrar inte lika mycket, sen känndes det som om det vart nån beläggning på. Jag gillade att diska i såpa, det var sambon som inte gillade det, hade jag varit själv hade jag fortsatt med såpa.
    Jaha en beläggning... Man kanske kan ha i lite ättika så att ytspänningen försvinner? Eller försvinner den med ättika tro...
  • Fairy of the Valley
    Marie-anne skrev 2012-09-01 22:38:20 följande:
    har skonas såpa, men du ska ta ytterst lite!
    Ok, tycker du att det ger en "yta" kvar på disken (som ovan skribent skrev)? =)
Svar på tråden Såpa vs. Diskmedel